خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه ستاد هفته کارگر؛

انتقاد تشکلات کارگری از استاندار مازندران/حضور دولت مردان در ستاد هفته کارگر را به فال نیک میگیریم/مشکلات کارگری در عدم اجرای صحیح قانون کار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۲۳۴

دومین نشست ستاد برگزاری هفته کارگر ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،دومین نشست ستاد برگزاری هفته کارگر ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران برگزار شد.

در این دیدار که سید جابر کریمی،مدیر کل اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری،علی باقری،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکلات کارگری استان حضور داشتند،میرعلی شیرافکن،رئیس شورای هماهنگی کارخانجات استان امروز قشر مظلوم کارگر با مشکلات فراوانی روبرو هستند و انتظار میرود در هفته ای که به نام کارگران نامگذاری شده است،باری از دوش این قشر شریف برداشته شود.

وی افزود:هفته کارگر را سیاسی و دولتی نکنیم و اجازه دهیم برگزار کننده این هفته خود کارگران باشند.

انتقاد تشکلات کارگری از استاندار مازندران

علی اکبر علوی نژاد،رئیس مجمع نمایندگان کارگری مازندران با انتقاد از کم لطفی استاندار مازندران نسبت به تشکلات کارگری استان گفت:چندین ماه از حضور و تغییر استاندار جدید در مازندران گذشته است و علی رغم پیگیری ها و درخواست های فراوان هنوز موفق به دیدار با نماینده عالی دولت سیزدهم در استان نشده ایم!

او افزود:امیدواریم در دولت مردمی و خدمتگزار توجه بیشتری به تشکلات کارگری و مشکلات عدیده اشان شود.

حضور دولت مردان در ستاد هفته کارگر را به فال نیک میگیریم

سید هادی ساداتی،رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران،حضور نمایندگان دولت در ستاد برگزاری  هفته کارگر استانها را به فال نیک میگیریم و امیدواریم حضور این نمایندگان در این جلسات موجب بیان مشکلات کارگران و رساندن آنان به سمع و نظر مسئولین ارشد دولتی و حل و فصل دغدغه های این قشر عزیز باشد.

مشکلات کارگری در عدم اجرای صحیح قانون کار است

نصرالله دریابیگی،دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه کارگران همواره در خط مقدم این انقلاب حضور داشته اند،گفت:به برکت این انقلاب کارگران و مستضعفین ارزش،احترام و هویت پیدا کردند.

او افزود:یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری همواره مشکلات معیشتی و اقتصادی قشر کارگر و تولید بوده است و اهمیت این موضوع را در شعارهای چندین سال گذشته ایشان میتوان عینا لمس کرد.

دریابیگی با بیان این مطلب که فارغ از تمامی تفکرات سیاسی باید تلاش کرد تا با وحدت،دوستی و برادری و هم فکری هفته کارگری به بهترین شکل ممکن برگزار شود،اظهار کرد:باید با هم فکری اعضای ستاد برنامه های این هفته تدوین و مطرح شود.

وی همچنین با انتقاد از اظهار نظر برخی در خصوص اصلاح قانون کار،گفت:قانون کار بعد از قانون اساسی معتبرترین قانون در کشور است و اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات کارگری و کارفرمایی حل و فصل خواهد شد.

عدم حضور برخی مدعوین در جلسه ستاد هفته کارگر توجیه پذیر نیست

سید جابر کریمی،مدیر کل اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با انتقاد از عدم حضور برخی مدعوین در جلسه ستاد هفته کارگر،گفت:عدم حضور برخی در چنین جلسه مهمی غیر قابل توجیه است.

او افزود:هفته کارگر هفته ای است نمادین و نباید مشکلات عدیده کارگران تنها به این هفته بسنده شود و هر روز تلاش کرد تا ذره از مشکلات این قشر شریف کاسته شود.

کریمی یکی از برنامه های اصلی استاندار و البته دولت سیزدهم امنیت شغلی و رفع مشکلات معیشتی اقشار ضعیف جامعه و البته کارگران است و گفت:از سیاست های دولت تقویت و توانمندسازی تعاونی ها و تشکلات کارگری است.

وی وضع برخی قوانین کار را مشکل ساز دانست و افزود:انتظار می رود نمایندگان مجلس برای بالا بردن بهره وری در کار و کاهش مشکلات کارگری  اهمیت بیشتری به اصلاح این قوانین داشته باشند.

یکی از دغدغه های  رهبر انقلاب ارتقاء سطح تولید و اشتغال در کشور است

علی باقری،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به تولید و اشتغال در کشور،گفت:یکی از دغدغه های بحق رهبر معظم انقلاب ارتقاء سطح تولید و اشتغال در کشور است و باید در راستای تحقق هرچه بیشتر دغدغه های ایشان تلاش کرد.

وی همچنین با اشاره به نام گذاری شعار سال مبنی بر تولید،اشتغال آفرین،دانش بنیان توسط رهبر انقلاب،گفت:طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تلاش کرد تا امید به زندگی مردم بازگردد و تحقق این امر در تقویت دانش بنیان است.

باقری با بیان اینکه در هفته کارگر باید مشکلات اساسی این قشر شریف را بررسی کرد،گفت:در بررسی و حل و فصل مشکلات کارگری و کارفرمایی باید روحیه مطالبه گری داشت و انتقاد بدون راهکار بی فایده است.

وی یکی از برنامه های اساسی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال جدید را توجه به شعار مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت:وزیر کار نگاه ویژه ای به قشر کارگر و رفع مشکلات آنان دارد و باید تلاش کرد تا با تحقق شعار سال این مشکلات تا حد زیادی کاهش یابد.

باقری همچنین ضمن تشکر از نگاه ویژه استاندار مازندران،یکی از شاخصه های حسینی پور،استاندار مازندران را حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات قشر ضعیف جامعه عنوان کرد و گفت:حضور مسئولین در بین مردم امید ایجاد خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز