خبرگزاری کار ایران

با ارائه قطعنامه ای؛

بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران خواستار رفع  مشکلات خود شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۵۰۲

اعضای هیات مدیره کانون های کارگران بازنشسته ومستمری بگیران شهرستان های استان مازندران به اتفاق و وحدت نظر واحد و یکصدا خواستار رفع مشکلات خود توسط دولت مردان شدند.

به گزارش ایلنا،اعضای هیات رئیسه بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران در پایان دهمین گردهمایی تفریحی،سیاحتی و آموزشی با ارائه قطعنامه،مشکلات این قشر را اطلاع رسانی کردند.
متن قطعنامه به شرح ذیل است؛
 
بایاد خداوند سبحان وتبریکات فائقه بمناسبت های قرارگرفتن در آستانه ولادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) وتقارن آن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران واهداء درود و صلوات بر ارواح بزرگ مردان و زنان شهید این مرز وبوم  و امام راحل وآرزوی علو درجات برای آنان و ارواح کارگران و بازنشستگان به رحمت حق واصل شده از جامعه و اقشار آسیب پذیر کارگران و بازنشستگان ، بویژه اعضای محترم  هیات مدیره کانون های شهرستان های استان که در ماتم از دست دادنشان داغدار گشته ایم ، ضمن اعلام بیعت مجدد با آرمان های امام راحل وامید به تداوم زعامت  و رهبری معظم انقلاب در هدایت کشور به سوی فردایی بهتر و رهایی مردم غیرتمند و عزتمند  ایران اسلامی  از مشکلات ناشی از شرارت های  بد خواهان این مرز و بوم و بهبود در شرایط  کسب و کار و رونق اقتصادی جامعه، ما اعضای هیات مدیره کانون های کارگران بازنشسته ومستمری بگیران شهرستان های استان مازندران به اتفاق و وحدت نظر واحد و یکصدا در خصوص ضرورت  جدی تر در رفع  مشکلات بازنشستگان و با تاکید بر کافی ندانستن نگاه حمایتی مسئولین محترم مرتبط با امورات جامعه  بزرگ کارگران بازنشسته ومستمری بگیران  عضو صندوق تامین اجتماعی چه در قوه مجریه وچه در قوه مقننه  ، خواسته های خود را به شرح مفاد ذیل اعلام و مصرانه خواهان توجه مسئولانه متصدیان و متولیان مرتبط  امور می باشیم.
۱- با درک شرایط حساس و وضع ناگوار مادی واجتماعی بازنشستگان ومستمری بگیران عضوکانون های بازنشستگی ، بار دیگر متحد وخالصانه،  تعهد به تلاش مضاعف خود را به پیگیری امورات  این عزیزا ن اعلام ، و در راه احقاق حقوق حقه شان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود.
۲- پیگیری امورات بازنشستگان عضو کانون ها را وظیفه خود وبی تفاوتی مسئولین وعدم توجه آنان در توجه به بیان شدن   منطقی مشکلات وبی رغبتی آنان در تخصیص وقتی برای انتقال یافتن این مشکلات به آنان را ،به شدت محکوم می نمائیم.
۳- با توجه به مشاهده شدن روحیه تکبر و عدم تواضع بعضی از مسئولین استانی در پاسخگویی به در خواست ها ،  برای ایجاد زمینه ای  در دیدارها جهت انتقال  مشکلات بازنشستگان،  با اخطار به ضرورت اصلاح رفتاری آنان در مقابل نمایندگان  قانونی بازنشستگان که از افتخارات  جوامع بشری  در آیئن ها و مذاهب و ادیان مختلف شناخته میشوند،  صریحا" اعلام می نمائیم در صورت استمرار این  بی توجهی ها ناچارا" وقهرا" مجبور به مراجعات حضوری به اتفاق بازنشستگان در محوطه  مراکز استقرار اداری آنان خواهیم شد.
۴- دست درازی ناحق دولت ها ( قوه مجریه) طی سنوات گذشته برجیب  بازنشستگان یعنی صندوق سازمان  تامین اجتماعی ،  هم دخالت غیرقانونی در مدیریت آن وهم عدم پرداخت بدیهی های سال ها معوق مانده از پرداخت به این صندوق وهم برداشت های غیر قانونی از صندوق شرکت های تحت تملک آن،  مصادیق بارز و خیانت در اموال حق الناس بوده ، ضمن محکومیت این عمل خواهان مسترد کردن هرچه زودتر این وجوه به همراه  خسارات  تاخیر آن به صندوق تامین اجتماعی می باشیم.
۵- ضمن گله مندی شدید از بعضی از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی ، هم از بابت مطرح بودن طرح های  ضد کارگری وضد بازنشستگی که از موارد ومصادیق ظلم وستم ناحق در حق این قشر نجیب وشریف می باشد،  البته ضمن تشکر از اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان محترم  شهرستان های استان مازندران در مجلس شورای اسلامی که در جریانات اخیر، همراهی خوبی در استماع درد ودل ها از باب استماع و پیگیری مشکلات بازنشستگان داشته اند، ازمجلس شورای اسلامی انتظار میرود تا با استفاده  از قدرت نظارتی خود در خصوص بدهی قریب  به  ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت  بابت اصل بدهی به صندوق تامین اجتماعی  حرکتی و ابتکاری قابل قبول را عملیاتی ،  تابیش از این شاهد اتلاف سرمایه بازنشستگان نباشیم.
۶- با توجه به تغییرات به شدت لجام گسیخته در نرخ تورم و اثر سوء  تورمی آن  بر سفره خالی بازنشستگان ، از مجلس ودولت بویژه وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی واعضای  محترم هیات مدیره آن خواهان تصمیم عادلانه ومنطقی در زمان اتخاذ تصمیم برای تعیین حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران  برای سال آتی می باشیم که به غیر آن تحمیل ظلم و ستم نابخشودنی ومحرومیت از دعای خیر بازنشستگان واعتراضات شدید را به دنبال خواهد داشت.
۷- بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ را بودجه ای تورم زا  با اثرات به شدت سوء و مخرب برای سفره خالی شده بازنشستگان  وسایر اقشار آسیب پذیر می دانیم و ازباب اثبات آن  به اجماع عمده صاحب نظران مستقل اقتصادی کشور حجت  محکمی بر آن می باشد، و از جمله آن به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی  برای کالاهای اساسی و وعده جبران آن در قالب پرداخت های یارانه اشاره می گردد. همه ما شاهدیم که یارانه ۴۵ هزار ۵۰۰ تومانی سال ۱۳۸۹ هنوز در همان پایه رقم خود مانده است  ، این در حالیست که  نرخ تورم به دهها برابر آن رشد داشته است واین همان گزیده شدن ازیک سوراخ برای دوبار است  . لذا مصرانه از نمایندگان محترم ، خواهان اصلاح اساسی بودجه پیشنهادی دولت می باشیم.
۸- طرح مطرح شده از سوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در قالب حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی وصنعتی را علاوه بر وجود ابهامات ضد امنیتی و مصونیت بخشی قضائی تبعیض آمیز وخلاف قانون در حق عده ای خاص واین طرح را سد راهی برای وصول شدن مطالبات کارگران واز آن بدتر  ضربه بر صندوق سازمان تامین اجتماعی  در وصول مطالبات آن می دانیم .لذا رد آن مورد خواسته و تاکید مان می باشد.
۹- وعده دهها ساله سیاسیون ومتصدیان قانونی قوای مجریه ومقننه در عملیاتی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان بجای اجرای دقیق وصحیح آن ، فقط دست مایه ایی شد برای علاقه مندان برای نشستن برروی صندلی مجلس شورای اسلامی که در زمان انتخابات وعده های آتشین آنان موجب موفقیت آنان در رسیدن به آرزویشان  با کسب آراء از بازنشستگان  گردید ودیگر هیچ اکنون چشمان میلیونها انسان شریف ونجیب از بازنشستگان وعائله آن منتظر اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی ودولت می باشد . لذا ضمن هشدار به متولیان ودست اندرکاران امور مربوطه ، اعلام می داریم، در جهت عدم تحقق این وعده در سال آتی  ، اعتراض گسترده ایی را تدارک خواهیم نمود.
۱۰-  بانک رفاه کارگران از جمع بانکهای کشور طی سنوات اخیر تنها بانکی بود که علی رغم همه مشکلاتی که داشته است ، در حد مقدورات فریاد رس بازنشستگان بوده است . مع الوصف ضمن تشکر از مسئولین محترم آن ما خواهان واگذاری سهام آن بانک به کارگران وبازنشستگان عضو صندوق تامین اجتماعی می باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز