خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره انار اشرف در بهشهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۶۵

به همت ادارت دولتی بهشهر و دستگاههای متولی این امر، دومین جشنواره انار اشرف در بهشهر برگزار شد.

به همت فرمانداری، اداره ارشاد بهشهر، شهرداری بهشهر، رستمکلا، خلیل شهر، و دستگاههای متولی این امر، دومین جشنواره انار اشرف در بهشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بهشهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در این جشنواره اظهار داشت: خداوند نعمات فراوانی در اختیار ما گذاشته که باید قدردان این نعمات باشیم.

وی افزود: همه ما باید با بهره‌مندی از این زندگی، محیط سالم و شاداب، شکرگذار خداوند باشیم و قدر نعمات و حیات خود را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ و ارزش‌های سنتی گذشته در جامعه موجبات فاصله گرفتن از فرهنگ غیر خودی را افزایش می‌دهد.

ابراهیمی اضافه کرد: باید با شناخت صحیح از سیره عملی ائمه اطهار(ع)، معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: استان مازندران سالانه با برگزاری جشن شکرگزاری برنج، گندم، انار، پنبه، جو و… در واقع در ادامه راه گذشتگان و نیاکان خود ادامه راه می‌دهد تا ارزش‌ها و فرهنگ‌های گذشته همچنان پابرجا باشد.

ابراهیمی بیان داشت: باید سنت‌های بومی و محلی و ارزشی خود را ضمن حفظ و نگهداری بدرستی به نسل فعلی و آیندگان منتقل کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: امنیت، ولایت و رهبری، ابهت و اقتدار جامعه و نظام و بزرگی ما در جهان همه از نعمات الهی است که باید ضمن استفاده از آن شکرگذار آن باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به دهه امامت از عید قربان تا غدیر خاطر نشان کرد: باید در بزرگداشت و پاسداشت این دهه بیش از گذشته تلاش کنیم و برنامه‌های با شکوه برگزار کنیم.

وی یادآور شد: تعمیق ارزش‌ها و سنت‌های دینی، ارزشی و بومی از برنامه‌های مهم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

فرماندار بهشهر نیز افزود: خوشبختانه ما دارای فرهنگ غنی اسلامی هستیم که برای تمام امورات زندگی ما برنامه مناسب دارد.

محمد تقی نورزاد اظهار داشت: جشنواره انار اشرف با توجه به دومین سال برگزاری، از برنامه ریزی مناسب برخوردار بوده و خوشبختانه از استقبال عمومی نیز برخوردار بوده است که بیانگر توجه مردم به سنت‌ها و فرهنگ‌های اصیل و محلی است.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های مختلف دشمن در زمینه‌های مختلف اقتصادی باید استفاده از صنایع و محصولات بومی و محلی در برنامه‌های ما مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا از وابستگی‌ها‌‌ رها شویم.

نورزاد خاطر نشان کرد: برای افزایش عزتمندی خود باید استفاده از تولیدات داخلی و محلی را افزایش داده و از منابع در اختیار خود بدرستی استفاده و بهره برداری کنیم.

نمایشگاه جشنوار انار اشرف از ۲۶ تا ۳۰ مهر ماه در مجتمع گردشگری و توریستی هوتوی بهشهر واقع در شهید آباد برای بازدید عموم دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز