خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم میزان جرائم در جامعه را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۳۲

ایمان در بهبود روابط اجتماعی و گسترش محبت و الفت در میان مردم نقش بزرگی دارد، به گونه‌ای که ناراحتی‌ها و بداخلاقی‌های شخصی و اجتماعی را کاهش و به قلب انسان آرامش می‌دهد.

ایلنا: رئیس دیوان عالی کشور گفت: متأسفانه افت مسائل اخلاقی در جامعه یکی از علل افزایش پرونده‌های کیفری است و مسئولین فرهنگی جامعه باید با تلاش مضاعف در جهت رشد و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ حقوقی جامعه تلاش کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، آیت‌الله محسنی گرکانی با تبریک میلاد حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: متأسفانه افت مسائل اخلاقی در جامعه یکی از علل افزایش پرونده‌های کیفری است و مسئولین فرهنگی جامعه باید با تلاش مضاعف در جهت رشد و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ حقوقی جامعه تلاش کنند تا با ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم، جرائم در جامعه کاهش یابد.

وی در تبیین نقش ایمان و اعتقاد دینی در زندگی فردی و اجتماعی افراد گفت: ایمان در بهبود روابط اجتماعی و گسترش محبت و الفت در میان مردم نقش بزرگی دارد، به گونه‌ای که ناراحتی‌ها و بداخلاقی‌های شخصی و اجتماعی را کاهش و به قلب انسان آرامش می‌دهد، همانگونه که در قرآن کریم نیز آمده است: الابذکرالله تطمئن القلوب و در جای دیگری نیز بیان فرموده: الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکرالله مومنان کسانی هستند که یاد و ذکر و نام خدا موجب آرامش قلب و اطمینان دل آن‌ها می‌شود.

آیت الله محسنی گرکانی با قرائت آیه شریفه «الا فی الفتنه سقطوا» افزود: ایمان، غرائض و تمایلات نفسانی انسان‌ها را تعدیل می‌کند و عفاف و پاکدامنی و امانت ورزی را تا عمق جان آدمی نفوذ می‌دهد، دل‌ها را مهربان می‌کند و به یکدیگر پیوند می‌زند، اعتقاد و اعتماد متقابل را میان افراد برقرار می‌سازد و ارزش‌ها را محترم و عدالت را امری مقدس می‌شمارد.

وی تأکید کرد: دوستان ایمانی به یکدیگر آن گونه مهر می‌ورزند که آنچه را برای خود دوست می‌دارند یا ناپسند می‌شمارند برای دوستان دینی خود نیز همانگونه بخواهند یا ناپسند بشمارند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه تصریح کرد: ایمان مذهبی در افراد با ایمان نیروی مقاومت می‌آفریند و تلخی‌ها و ناکامی‌ها را شیرین می‌کند، مومنین در ‌‌نهایت بی‌توقعی به یکدیگر کمک می‌کنند و در مقابل ظلم و فساد به پا می‌خیزند، به ستمگر مجال ستمگری و فساد نمی‌دهند، با وحدت و همدلی آلودگی‌های اجتماعی را پاک سازی و توطئه دشمنان را ناکام می‌کنند.

وی افزود: تجلیات انسانی در سایه اتحاد و برادری مانند ستارگان درخشان در آسمان تاریخ بشری می‌درخشد چرا که همه افراد را مانند اعضاء یک پیکر به هم پیوند داده و متحد گردانده است.

آیت‌الله گرکانی خاطرنشان کرد: در فرمایشات رسول گرامی اسلام آمده است جامعه اسلامی همانند اعضاء یک خانواده‌اند، محبت و مهربانی و دلسوزی سرشار در میان آن‌ها به گونه‌ای است که اگر یک نفر از اعضاء خانواده به بیماری دردمند شود همه افراد خانواده غصه‌دار و بی‌قرار می‌شوند.

وی در پایان گفت: همچنین اگر یکی از افراد با ایمان دردمند شود یا مشکلی زندگی او را تلخ کند، همه مومنان باید دست به دست هم دهند و در راه برطرف کردن مشکل او بسیج شوند، اگر این دستور جامع پیامبر اعظم در میان جمعیت کثیر مسلمانان جهان بصورت فرهنگ نهادینه شود قدرت جهانی و امنیت عمومی مسلمانان، سراسر جهان را فرا می‌گیرد و بر همه دشمنان اسلام پیروز می‌گرداند و همه این‌ها از ایمان به خدا سرچشمه می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز