خبرگزاری کار ایران

به مناسبت پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه:

خادمان نماز جمعه ساری تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۵۰۸

60 نفر از خادمان، پیشکسوتان و اعضای ستاد نماز جمعه ساری عصر چهارشنبه طی مراسمی به مناسبت پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران در محل مصلی این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمین، پیشکسوتان و یاوران نماز جمعه شهرستان ساری که به مناسبت بزرگداشت 5 مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک عید غدیر خم، در طلیعه سخنانش از تلاش‌های خادمان نماز جمعه در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی قدردانی کرد و یاد و خاطر مرحوم آیت‌الله طبرسی امام‌جمعه پیشین این شهرستان را  گرامی داشت.

وی  افزود: نماز جمعه محور اتحاد و همبستگی در برابر بدخواهان نظام اسلامی است و این نماز سیاسی و عبادی قوی‌ترین پایگاه و مهم‌ترین مرکز برای تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی و به‌عنوان مرکز اجتماع باشکوه دینی و سیاسی هفتگی مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه مردمی کردن ستاد نماز جمعه که از سیاست‌های مهم این نهاد عبادی و سیاسی است از تمامی مردمی که در عظمت و شکوفایی این امر مهم تلاش کردند؛ قدردانی کرد.

وی افزود:  نماز جمعه  و مصلی خالصانه‌ترین نهادی است که افراد می‌توانند بدون منت خدمت کنند.

به گزارش ایلنا،  60 نفر از خادمان، پیشکسوتان و اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان ساری عصر چهارشنبه طی مراسمی به مناسبت پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، رضایی فرماندار ساری، حجت‌الاسلام یوسف پور رئیس شورای هماهنگی استان، سرهنگ امیری فرمانده راهور، سرهنگ حسن‌زاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساری و دیگر مسئولان در محل مصلی مرکز استان این تجلیل شدند.

پنجم مرداد ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه تهران به‌فرمان امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) در دانشگاه تهران برگزار شد و متعاقب آن، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  به‌عنوان ولی امر مسلمین، امام‌جمعه اکثر شهرهای مهم ایران را تعیین کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز