خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه ساری:

جریان سیاسی با مردم سیاسی برخود نکنند/ درس آموزی از مکتب آیت الله هاشمی رفسنجانی

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۵۵۵

امام جمعه موقت ساری گفت: از جریان سیاسی می خواهم که حواسشان جمع باشد و با مردم سیاسی برخورد نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه امروز ساری ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و تقدیراز حضورباشکوه مردم در مراسم تشییع ، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با حضور باشکوه در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی تمام نقشه های شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کردند.
وی افزود: اینهمه تخریب راجع به روحانیت  وجود دارد ، اما مردم نسبت به مسولین خودشان چگونه عشق و علاقه نشان دادند ، ودشمنان بر این باور بودند تا پس از 37 سال جایگاه روحانیت را سست و متزلزل کنند اما مردم  ولایتمدار و با بصیرت جمهوری اسلامی که منتسب به اهل بیت(ع) هستند ، خوب به میدان آمده واین نقشه شوم را سرکوب کردند.
خطیب نماز جمعه ساری به جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل درباره ایشان می فرماید هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در وصف آیت الله هاشمی رفسنجانی می فرماید:هیچ کس برای من هاشمی رفسنجانی نمی شود .
حجت الاسلام قاسمی افزود: رهبرمعظم انقلاب تعابیر زیادی درباره این شخصیت بزرگ بیان می کند مبنی بر اینکه آیت الله هاشمی رفیق دیرین و همسنگرهمگام دوران مبارزات نهضت اسلامی است، همرزم  و همگامی که سابقه همکاری وی به 59 سال به طول می انجامد و اینکه هوش وافر و صمیمیت کم نظیر او در سالها ، تکیه گاه مطمئنی برای  من وکسانی که با  او بودند بوده است.
وی با سخنان رهبرمبنی بر اینکه با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه مشترک و دراز مدتی را با او در فراز و نشیب های این دوران تاریخی به یاد داشته باشد، گفت:  اینها نکات مهم و ارزنده ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام قاسمی با تاکید بر اینکه همه مسئولان نظام باید بدانند ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر چتر ولایت قرار داریم ، ادامه داد: رهبر در تسلیت به  خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان می کند که وسوسه خناسانی که در سالهای اخیر با شدت و جدیت در پی این بودند که این مجاهد را از رهبری جدا کنند اما در تمام جلسات خصوصی و عام آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به انقلاب ، اصل نظام و رهبری نکات بسیار آموزنده ای را بیان کرد.
وی ، افزود: در زمام امام راحل ، در هشت سال دفاع مقدس که آیت الله رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا بر مسند کار بودند وقتی به محضر امام راحل رسیدند راجع به قطعنامه ،رو به امام (ره) کردند که جایگاه ولی فقیه زمان نباید آسیب ببیند،بنابراین ما باید از مکتب آیت الله هاشمی رفسنجانی درس بگیریم.
حجت الاسلام قاسمی خطاب به مسئولان  گفت: مسئولان باید از وی درس بگیرند، چرا که در همان برهه از زمان که پشنهاد قطعنامه مطرح شد وی عنوان کرد که صلح را می پذیرم اگر هر اتفاقی افتاد حاضرم  اعدام شوم اما جایگاه ولایت فقیه آسیب نبیند. فتاد 
امام جمعه موقت ساری، اظهار داشت: در جریان فتنه 88 ، عده ای خدمت ایشان رسیدند گفتند که در آن برنامه کذایی که فلان شخص به شما جسارت کرد شما وارد میدان شده و از خودتان دفاع کنید وی در پاسخ گفت که من با این نظام و انقلاب برای اصل نظام و رهبری با کسی معامله نمی کنم چرا که من زندان کشیدم ، رنج را تحمل کردم ، ادامه داد حاضرم 5 فرزند و همسرم فدای این نظام و رهبری شود اما دست از نظام و رهبری نمی کشم.
حجت الاسلام قاسمی ، افزود: نظام جمهوری اسلامی  با کسی تعارف ندارد ما برای حفظ این نظام بیش از 300 هزار جوان و بهترین نیروها را دادیم تا این نظام با خون آنان آبیاری شود هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کردیم که این نظام با صلابت بماند .
خطیب نمازجمعه ساری تاکید کرد: هشدار من به جریان های سیاسی این است که هاشمی را برای خودشان تسخیر نکنند ، هاشمی ستون این نظام بود اگر بنا باشد وی را برای جریان سیاسی خودمان در جامعه نشر دهیم این خلاف مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی است
حجت الاسلام قاسمی، افزود: آیت الله هاشمی برای وحدت و انسجام این مملکت تلاش کرد همانطوری که خانواده اش بارها و بارها بیان داشتند، بنابراین از جریان سیاسی می خواهم که حواسشان جمع باشد و با مردم  سیاسی برخورد نکنند ، مردم به اصل نظام و ستون فقرات این نظام که ولایت فقیه است پایبند هستند ،اگر مردم ببینند جریان یا گروهی از این مسئله بهره برداری سیاسی می کنند به طور یقین این ملت باهوش و باصلابت ولایتمدار ایران اسلامی در مقابل آن جریان سیاسی قد علم می کنند و هرگز دست از ولی فقیه بر نخواهند کشید.
وی در ادامه به رویداد 24 دی ماه سال 1358 اشاره کرد و افزود: در این روز آیت الله خامنه ای در سن 40 سالگی به عنوان امام جمعه تهران  از سوی امام راحل منصوب شدند که با انتخاب ایشان سبک و سیاق سخنرانی  و خطبه خوانی تغییر کرد وتحلیل های زیبایی که داشت  بیش از 900 تریبون نماز جمعه برای رویش نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر کشور وجود دارد.
حجت الاسلام قاسمی با یادآوری 26 دی ماه 1357 ، گفت: در این روز ، شاه پس از ظلم و جنایت در حق مردم مسلمان ایران، به همراه همسرش ، ایران را به سمت مصر ترک کرد که این امر در واقع آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
وی به شهادت فداییان اسلام در شهید نواب صفوی، خلیل طهماسبی، شهید مظفر ذوالقدر و شهید محمود واحدی در 27 دی ماه سال 1334 اشاره کرد و گفت: این نظام جمهوری اسلامی به راحتی به دست نیامد چرا که نواب صفوی و یارانش در آن زمان غربت و خفقان به زعامت آیت الله کاشانی وارد میدان شدند و لرزه بر اندام دین و اسلام انداختند.
امام جمعه موقت مرکز مازندران در بخش دیگر از سخنانش ، گفت:جوانان اگر می خواهند به خدا نزدیک شوند و بوی خدایی بگیرند باید واجبات را به جا آورده و محرمات را ترک کنند.
حجت الاسلام  قاسمی با بیان اینکه دنیا  کشت زاری بیش نیست ، گفت: تلاش کنیم در این دنیایی که محل گذر است ره توشه خوبی برای آخرت جمع کنیم.
وی افزود: خداوند جامعه را به وسیله قرآن و انبیاو اولیای دین و عالمان و دانشمندان هدایت کرده است و عالمان دینی در زمان غیبت امام طمان (عج) به جامعه آگاهی می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز