خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز نماز جمعه ؛

خادمین نماز جمعه ساری تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۳۹

به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، از خادمین نماز جمعه ساری تجلیل بعمل آمد.

به گزارش ایلنا از ساری،مهدی مستشرق مسئول ستاد نماز جمعه ساری  در حاشیه مراسم تجلیل از خادمین  نماز جمعه ساری که امروز در مصلی ساری برگزار شد با بیان اینکه نماز جمعه یکی از نعمت های حق تعالی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است اظهار داشت: روز جمعه ، پنجم مرداد ماه سال 1358 اولین نماز جمعه در تهران بعد از پیروزى انقلاب اسلامى به امامت مرحوم" آیت الله سید محمود طالقانى " در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی افزود: در مراسم هفتگی و اجتماعی مسلمین ، « نمازجمعه» جایگاه والایی دارد و نه تنها یک عبادت ، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است .

مسئول ستاد نماز جمعه ساری با بیان اینکه در حال حاضر نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود،گفت: 900 نماز جمعه در سراسر کشور و 48 نماز جمعه در استان مازندران اقامه می شود.

وی به اقامه نماز جمعه در 14 مصلای استان مازندران اشاره کرد و افزود: ما بقی نماز جمعه در مساجد،تکایا و در برخی از امام زاده ها اقامه می شود.

مستشرق گفت: 88 نفر از اعضای ستاد نماز جمعه در هشت سال دفاع مقدس و تعدادی هم به دست منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد های نماز جمعه بازوان توانمند برای امامان جمعه هستند تصریح کرد : در جلسات ستاد نماز جمعه سعی شود با برنامه های فرهنگی راهکارهای رشد و بالندگی نماز جمعه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

معاون اجرایی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران شمار خادمین برگزاری اقامه نماز جمعه استان را دو هزار و 700 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد از خادمین بدون هیچ چشمداشتی و تنها برای رضای خداوند به نمازگزاران جمعه خدمت رسانی می کنند.

مستشرق با بیان اینکه اینکه بیش از 50 درصد از خادمین نماز جمعه را جوانان تشکیل می دهند گفت: این جوانان با نهایت اخلاص مجاهدت می کنند.

وی بیان کرد: این مراسم در راستای تجلیل و تکریم از زحمات این افراد برگزار شده و فقط ترجمان گوشه ای از قدر شناسی ما نسبت به زحمات این عزیزان است.

مستشرق در بخش دیگر از سخنانش افزود: نماز جمعه که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است ؛ باید هر چه شکوهمندتر و پر محتواتر اقامه شود.

وی ادامه داد:  نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده است.

مسئول ستاد نماز جمعه ساری گفت: نماز جمعه بستر سازنده و بالنده خیر و برکت برای کشور و مردم است و در حقیقت یکی از اهرم های قدرتمند ما در پیروزی جنگ وجود همین نماز جمعه بود.

مستشرق تصریح کرد: مهمترین مولفه خادمان نماز جمعه ساری خدمت بی ریا و بیرنگ به مردم است که فارغ از همه مناصب و جایگاههای دنیوی صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز