خبرگزاری کار ایران

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان معرفی شد

کد خبر : ۲۱۲۹۷۰

در این آیین از تلاش و خدمات ۳۰ ساله اکبر عظیمی، معاون قبلی سواد آموزی اداره کل، که به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند، تقدیر شد و رمضان یوسفی به عنوان معاون سواد آموزی اداره کل معرفی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این آیین بر استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی برای پیگیری برنامه‌های سواد آموزی و ریشه کنی بیسوادی در سطح استان تاکید کرد.

سالار عرفانی نسب، پیگیری برنامه‌های سواد آموزی را از اولویت‌های اداره کل بر شمرد و خواستار پیگیری برنامه‌های این حوزه و بهره گیری از کلیه امکانان و ظرفیت سایر دستگاه‌ها در راستای ریشه کنی بی‌سوادی در سطح استان شد.

اکبر عظیمی، معاون سابق سواد آموزی اداره کل، نیز در این نشست با اشاره به وضعیت جمعیت با سواد استان در قبل از انقلاب، گزارشی از اقدامات سواد آموزی استان در طول سال‌های گذشته بویژه سنوات اخیر را تشریح کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در استان، بیش از ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان با سواد هستند.

وی تهیه و تدوین بیش از ۳۰ عنوان کتاب استانی و جلوگیری از رجعت بی‌سوادی را از مهم‌ترین اقدامات این حوزه بر شمرد و با اشاره به دستاوردهای سواد آموزی به تشریح مسائل و مشکلات پیش روی سواد آموزی پرداخت.

عرفانی نسب، فقدان انگیزه کافی برای یادگیری در افراد بی‌سواد، نبود ساز و کارهای قانونی برای الزام بی‌سوادان برای سواد آموزی، عدم مشارکت جدی دستگاه‌ها، سختی، پیچیدگی و زمان بر بودن جریان سواد آموزی و جذب و نگهداشت سواد آموزان را از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه بر شمرد.

رمضان یوسفی، معاون جدید سواد آموزی اداره کل، نیز با اشاره به اهمیت فراگیری علم و دانش در دین مبین اسلام، بر استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و جماعت استان به منظور تشویق بی‌سوادان برای شرکت در کلاس‌های سواد آموزی تاکید کرد.

وی گفت: سواد آموزی باید به عنوان یک دغدغه ملی در سطح کشور مطرح و با کمک و مساعدت دست اندرکاران و مساعدت کلیه دستگاه‌ها پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز