خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران:

موضع نیروی انتظامی در برابر هنجارشکنان و متخلفین جامعه، موضع تهاجمی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۴

اتخاذ مواضع انفعالی در برابر خلافکاران، نمی‌تواند موجب حفظ آرامش مردم شود و بهره گرفتن از روحیه جهادی خواب را از چشمان هنجارشکنان خواهد ربود.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران گفت: موضع نیروی انتظامی در برابر هنجارشکنان و متخلفین جامعه، موضع تهاجمی و برخورد با هدف حفظ امنیت برای مردم است و در این مسیر از تمام توانمندی‌ها و امکانات در شهرهای استان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، سردار مسعود جعفری نسب، در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ و شبکه پایش تصویری بهشهر که در سالن اجتماعات فرماندهی نیروی انتظامی این شهر برگزار شد اظهار داشت: اتخاذ مواضع انفعالی در برابر خلافکاران، نمی‌تواند موجب حفظ آرامش مردم شود و بهره گرفتن از روحیه جهادی خواب را از چشمان هنجارشکنان خواهد ربود.

وی بیان داشت: یکی از مناطقی که مملو از حضور خلافکاران به ویژه در حوزه مواد مخدر بود، محله معروف به عباس آباد نکاست که آرامش مردم ساکن این منطقه به دلیل رفت و آمد فراوان افراد شرور و خلافکار، سلب شده بود که هفته گذشته و با استفاده از ۳ هزار نیرو، در زمانی بسیار اندک حدود ۳۰۰ تن از کسانی که در زمینه توزیع، خرید و فروش مواد مخدر در این منطقه می‌شدند دستگیر و این محله به طور کامل پاکسازی شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران افزود: نظیر این عملیات، هفته گذشته در برخی دیگر از شهر‌ها از جمله فریدونکنار و ساری انجام شد و با افراد شرور و مخل نظم و امنیت منطقه به شدت برخورد شد.

سردار جعفری نسب ادامه داد: انجام این عملیات‌ها مختص به یک شهر و یا دوره زمانی خاصی نیست و در تمام شهر‌ها و ایام سال، اجازه فعالیت به خلافکاران و هنجارشکنان را نخواهیم داد.

وی گفت: هدف اصلی از این اقدامات، ایجاد حس آرامش و امنیت بیشتر در میان مردم است و همه کسانی که در حوزه‌های مختلف اجتمعای مشغول فعالیت هستند باید نقش خود در دست یابی به این اهداف را ایفا کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران بیان کرد: باید پذیرفت که در این خحوزه عقب ماندگی‌هایی نیز مشاهده می‌شود که رفع این مشکلات با همراهی بیشتر مردم و مسوولان امکان پذیر است.

سردار جعفری نسب اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که با راه اندازی آن امیدوار به کم شدن تخلفات در روستا‌ها هستیم، راه اندازی پلیس افتخاری است که در این طرح دهیاران علاقمند با ثبت نام و دریافت لوازم مورد نیاز برخورد با خلافکاران، برای رویارویی احتمالی با هنجارشکنان آماده خواهند شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ نفر برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش این افراد باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران گفت: راه اندازی موسسه خیرین حوزه امنیت اجتماعی، طرح دیگری است که هدف از راه اندازی آن، استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع کمبودهای مالی است.

سردار جعفری نسب به راه اندازی پایش تصویری شهر بهشهر اشاره کرد و گفت: بهشهر اولین شهر برخوردار مازندران از این طرح است که با توجه به قابلیت بالای سیستم‌های خریداری شده و فواید بسیار زیاد آن، لزوم اجرای آن در دیگر شهرهای استان ضروری است.

معاون فن آوری اطلاعات فرماندهی نیروی انتظامی مازندران نیز در این جلسه گفت: پلیس همچنان که با اسلحه توان بازویی خود را در برخورد با متخلفین چند برابر می‌نماید، در صورت افزایش هر کدام از حواس پنجگانه به یقین موفقیت‌های بیشتری در ماموریت‌های محوله خواهد داشت.

سرهنگ قربان معمری اظهار داشت: فن آوری‌های امروزی با استفاده از آخرین متد‌ها و تکنولوژی در قالب سامانه‌های مراقبت الکترونیکی و در مرحله نخست تجهیز شهر‌ها به سامانه غیر هوشمند پایش تصویری و پس از تکمیل این مرحله، تجهیز نقاط هدف به سامانه‌های هوشمند کنترل تردد خودرو در دستور کار ناجا قرار دارد.

وی بیان داشت: بدلیل عدم واگذاری اعتبار از سوی وزارت کشور به این موضوع که موجب تعویق در اجرای این طرح شد و خلاء نبود این ابزار توانمند در مدیریت شهری، مجموعه انتظامی استان و شهرستان با بهره گیری از بودجه‌های درون سازمانی و همچنین مشارکت‌های شهرستانی این طرح را اجرا کرد.

معاون فن آوری اطلاعات فرماندهی نیروی انتظامی مازندران ادمه داد: برابر لیست جانمایی مصوبه کمیسیون پایش تصویری استان، ۱۵ نقطه دیگر از شهر بهشهر برای تجهیز به دوربین‌های نظارتی باقی مانده که با تدوین یک برنامه ریزی و مدیریت منسجم شهری با تخصیص اعتباری در حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون ریال این طرح در مدت زمان اندکی به پایان خواهد رسید.

سرهنگ معمری افزود: گام بعدی اجرای این طرح، تجهیز مدخل‌های شهر و نقاط هدف به سامانه‌های هوشمند کنترل و ثبت تردد خودرو‌ها(پلاک خوان و سرعت سنج) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر نیز در این جلسه گفت: استفاده از فن آوری‌های جدید برای برقراری بیشتر نظم و امنیت در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام والمسلین سیدصابر جباری اظهار داشت: نیروی انتظمای باید با برخورداری از امکانات مناسب به درجه‌ای از ابهت و اقتدار برسد که علاوه بر ایجاد امنیت شدید در مردم، آرامش از متخلفان نیز سلب شود.

امام جمعه بهشهر افزود: یکی از مشکلات بهشهر در بخش نیروی انتظامی، کمبود یک کلانتری جدید است که امیدواریم با مساعدت مسولوین استانی و شهرستانی این مشکل به زودی برطرف شود.

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه گفت: ناجا در خط مقدم حفظ امنیت و برقراری آرامش در جامعه است و لازم است از همه امکانات شهرستانی برای رسیدن به اهداف استفاده شود.

محمدتقی نورزاد اظهار داشت: راه اندازی سامانه پایش تصویری بهشهر، مورد نظر و موافقت همه مسوولین شهرستانی بود و به همین دلیل توانستیم به درستی از توانایی‌های شهرستان برای راه اندازی این سامانه استفاده کنیم.

وی بیان داشت: در چند سال گذشته اگر چه به دلیل اعمال تحریم‌ها با کمبود اعتبارات مواجه بودیم اما این کمبود‌ها تاخیری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها ایجاد نکرد.

مرکز مانیتورینگ و شبکه پایش تصویری بهشهر با نصب ۸ دوربین در نقاط مختلف شهر و با صرف ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار به عنوان اولین مرکز در مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز