خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران یکی از قطب‌های مهم تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۵۱

مازندران دارای ۱۷۳ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۳۱۴۱۴ رأس و ۵۵۸ واحد پروار بندی بره به ظرفیت ۷۹۲۰۹ رأس فعال با پروانه بهره برداری اعم از صنعتی و سنتی است.

حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص وضعیت پروار بندی بره و گوساله در سطح استان اظهار داشت: استان مازندران یکی از قطب‌های مهم تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که دارای ۱۷۳ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۳۱۴۱۴ رأس و ۵۵۸ واحد پروار بندی بره به ظرفیت ۷۹۲۰۹ رأس فعال با پروانه بهره برداری اعم از صنعتی و سنتی است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی میزان تولید گوشت قرمز حاصل از پرواربندی گوساله و بره و نیز دام‌های کشتاری استان را سالانه بالغ بر ۴/۶۴ هزار تن، معادل ۷/۶ درصد تولید گوشت قرمز کشور عنوان داشت و افزود: مدت زمان پروار گوساله‌های پرواری حدود ۶ الی ۹ ماه با افزایش وزن متوسط روزانه ۲/۱ الی ۵/۱ کیلوگرم در گوساله‌های اصیل و ۸/۰ الی ۱ کیلوگرم در گوساله‌های دو رگ است.

وی با بیان اینکه مدت زمان پروار در پرواربندی بره حدود ۱۰۰ روز با افزایش وزن روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم می‌باشد افزود: وزن لاشه در گوساله‌های پرواری اصیل حدود ۲۷۵ کیلوگرم، دو رگ ۲۳۱ کیلوگرم، بومی ۱۵۵ کیلوگرم و در بره‌های پرواری ۲۰ کیلوگرم می‌باشد. نگهدار تصریح نمود: ۸۱ درصد گوشت قرمز تولیدی در استان حاصل پرورش و نگهداری دام سنگین و مابقی از طریق دام سبک محقق می‌شود.

او افزود: در سالجاری و در راستای حمایت از پروار بندی بره و گوساله از محل تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری مبلغ ۴۰ میلیارد ریال جهت تأمین نقدینگی و از محل طرح توسعه بخش کشاورزی بیش از ۵۰ میلیارد ریال جهت احداث۲۲ واحد پروار بندی گوساله و ۲۴ واحد پرواربندی بره و بهسازی و نوسازی ۵ واحد پرواربندی بره و گوساله از طریق سازمان جهاد کشاورزی مازندران اختصاص یافته است.

وی در پایان اذعان داشت: در صورت تأمین نهاده‌های مورد نیاز با قیمت متعادل و تزریق اعتبارات مناسب با نیاز واحدهای پرواربندی با پروار نمودن کلیه دام‌های قابل پروار و جلوگیری از کشتار زود هنگام دام در استان می‌توان میزان تولید گوشت قرمز استان را حداقل به میزان ۱۵ درصد در طول سال افزایش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز