خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از وضعیت معیشتی کارگران در شب یلدا؛

باز هم شب یلدا و سفره خالی کارگران/وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان اسف‌بارتر از گذشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۹۲۵

نصراله دریابیگی با اشاره به شرایط تورم و گرانی در کشور گفت:متاسفانه بین درآمد کم و مخارج حداقلی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله زیادی است و مقدار دریافتی اشان حتی کفاف نصف یک ماه آنها هم نمی دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،شب یلدا و سفره خالی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی موضوعی  است  که نه تنها تازگی ندارد و گویی پایانی هم برای نیست.گرانی و افزایش قیمت های میوه و آجیل این روزهای بازار گواه این موضوع است که امسال هم سفره کارگران خالی‌تر از سال های قبل چیده می شود و البته این داستان واقعی برای کارگران فقط مختص شب یلدا نیست و شب یلدا و سفره خالی کارگران  تنها بهانه‌ای است تا  کارگرانی که روزهای سختی را از نظر معیشتی می گذرانند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند از یادها نروند.

امسال اما سنگینی سایه کرونا شرایط را سخت تر از سال های گذشته کرده و حقوق معوقه و یا بیکاری به مشکلات بیش از یک میلیون و ۲۰۰ کارگر در کشور اضافه شده است و به نظر می رسد دولت هم آن طور که باید و شاید کاری در جهت بهبود شرایط موجود معیشتی کارگران کاری از پیش نبرده است.

نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در گفت‌و گو باایلنا وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان را اسف‌بارتر از گذشته  عنوان کرد و گفت:امروز کارگران و بازنشستگان در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی بسر می برند.

او با بیان اینکه کارگران فاقد امنیت شغلی هستند،ادامه داد:امروز کارگران تلاش می کنند که تنها زنده بمانند اما زندگی نمی کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به شرایط تورم و گرانی در کشور گفت:متاسفانه بین درآمد کم  و مخارج حداقلی  کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله زیادی است و مقدار دریافتی اشان حتی کفاف نصف یک ماه آنها هم نمی دهد.

دریابیگی ادامه داد:این در حالی است که در مازندران بیش از ۷۰ درصد کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: براساس آمارها و مصوبه شورای عالی کار حداقل حقوق یک کارگر طبق تورم و رکود اقتصادی کشور در سال جاری برای استان مازندران باید چیزی در حدود ۷میلیون تومان باشد و در عمل اما شاهد دریافتی هایی  بسیار پائین تر از این رقم هستیم و این یعنی سفره کارگران و بازنشستگان روز به روز کوچک تر و خالی تر می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز