خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان مطرح کرد:

شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های استانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان گفت: شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های استانی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در لرستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در اولین جلسه کارگروه پدافند اقتصادی که در راستای اجرای شدن سند راهبردی اقتصاد مقاومتی برگزار شد، افزود: بحث پدافند اقتصادی با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم جایگاه بسیار با اهمیتی دارد و هوشیاری و جدیت ویژه‌ای را برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زمانی در لرستان محقق می‌شود که از ظرفیت‌های مختلف این استان در حوزه‌های مختلف استفاده بهینه شود، عنوان کرد: زمانی که ما برای تحقق نیازهای خود اندیشه و توجه به تولید درون زا، توانمندسازی و مستقل شدن و بحث اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دادهایم، لذا دشمن نیز بیکار نمی‌نشیند و اقداماتی را انجام خواهد داد تا در تحقق این اصل ما در رسیدن به اهدافمان با مشکل مواجه کند.

شاهرخی تصریح کرد: لذا تشکیل این کارگروه و تنظیم سند راهبردی برای کنترل و مقابله با اینگونه اقدامات و ترفندهای دشمنان است تا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود و فرصت‌ها و تهدیدات شناسایی شوند و با ارائه راهبرد اقتصاد مقاومتی عملی شود.

وی با اینکه این سند به صورت ملی تدوین شده است، اظهار داشت: در این راستا می‌بایست فرصت‌های استانی نیز شناسایی شود و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط هماهنگ باشند و در این بحث ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان افزود: اگر کارکرد همه استانها در خصوص تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کنار هم بیایند این سند ملی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کل نظام بایستی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فعال باشند، اظهارداشت: اقتصاد مقاومتیاصلی انکار ناپذیر است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید محقق شود و دولت هم محوریت و سهم اجرایی آن را بر عهده دارد.     

وی بر همکاری و تعامل لازم بین دستگاه های اجرایی استان برای اجرا و توسعه برنامه های اقتصاد مقاومتی در لرستان تاکید کرد و افزود: برای تحقق شعار سال و عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید همه مسئولان تلاش مضاعف داشته باشند و در این راستا و برای برخی محدودیت‌های اجرایی آن  باید از ظرفیت استانی برای تحقق این اهداف در حوزه‌های مختلف بهره جست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان  بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان تاکید کرد.

گزارش از سجاد آریان پور

کد خبر : ۳۸۲۳۸۱