خبرگزاری کار ایران

هوشنگ بازوند تاکید کرد:

لزوم معرفی مطلوب پتانسیل‌ها در هفته فرهنگی لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۰۶۰

استاندار لرستان از برگزاری هفته‌فرهنگی لرستان خبر داد و بر لزوم مرعفی پتانسیل‌های استان در این هفته‌فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه از برگزاری هفته فرهنگی لرستان در نیمه‌دوم مردادماه امسال خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های هفته فرهنگی لرستان یکی از کارهای اساسی و برنامه بسیار خوبی است که در پارک گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود.

وی به برپایی یک نمایشگاه در هفته فرهنگی لرستان اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه باید تمام پتانسیل‌ها و داشته‌های استان را به نمایش گذاشته تا مردم از آنها بازدید کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه داشته‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و ... استان را در هفته‌فرهنگی لرستان باید در معرض دید مردم قرار داد، افزود: پارک گفت‌وگو محل خوبی برای برگزاری این نمایشگاه بوده و این هفته فرهنگی قرار است در طول چهار روز برگزار شود.

بازوند اضافه کرد: در برنامه هفته‌فرهنگی لرستان دو همایش از جمله همایش افتتاحیه و اختتامیه یکی در قالب فرهنگی و اجتماعی و دیگری در قالب اقتصادی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همایش اقتصادی هفته فرهنگی لرستان معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی کشور، وزیر کشور و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی اقتصاد و  دارایی حضور خواهند داشت، گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از افرادی که در همایش اقتصادی هفته‌فرهنگی لرستان حضور می‌یابند سرمایه‌گذار هستند.

استاندار لرستان هدف از برگزاری نمایشگاه و همایش اقتصادی در هفته فرهنگی لرستان را جذب سرمایه‌گذار برای استان دانست و بیان داشت: باید برنامه‌ریزی نمایشگاه به نحوی باشد که وقتی سرمایه‌گذار وارد محوطه شد سیمایی از لرستان را در یک نگاه کلی ببیند لذا باید فضایی در نمایشگاه ایجاد شود که میل بازدید و سرمایه‌گذاری در استان برای سرمایه‌گذاران بیشتر شود.

بازوند بر لزوم حضور پررنگ دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه هفته‌فرهنگی لرستان و نمایشگاه ذیل آن تاکید کرد و بیان داشت: اگر دستگاهی امکانات لازم را درخصوص اجرای برنامه خود در نمایشگاه ذیل هفته‌فرهنگی استان را نداشت لازم نیست در نمایشگاه شرکت کند زیرا نمی‌تواند خود را بخوبی نمایش دهد و این برای استان خوب نیست.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه هفته‌فرهنگی لرستان باید برای جلب رضایت مردم برش خوبی از استان را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: لازم است برخی برنامه‌های هفته‌فرهنگی لرستان به صورت مستقیم از شبکه افلاک لرستان پخش شوند تا مردم استان از اتفاقات این برنامه با خبر باشند.

استاندار لرستان با تاکید بر حضور پررنگ بخش‌خصوصی در نمایشگاه هفته‌فرهنگی لرستان بیان داشت: شرکت‌های خصوصی بخصوص قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با وجود حدود 4 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در لرستان باید حضور پررنگی در نمایشگاه و جلب نظر سرمایه‌گذاران داشته باشند.

بازوند گفت: جذب سرمایه گذار بستگی به هنر مسئولان استان دارد به عنوان مثال فرماندار هر شهرستان باید بتواند در برنامه هفته‌فرهنگی لرستان شهر خود را برای جذب سرمایه‌گذار به خوبی معرفی کند.

وی افزود: در هر منطقه از تهران حداقل باید حدود ۶۰۰ بنر کوچک و بزرگ برای اطلاع‌رسانی به مردم تهران به منظور برپایی برنامه هفته‌فرهنگی لرستان و نمایشگاه آن نصب شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه خروجی نمایشگاه‌فرهنگی در نوروز سال ۹۶ مشاهده خواهد شد، گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های استان را بخوبی نمایش دهیم و برنامه‌های متنوعی داشته باشیم عکس‌العمل بازدیدکنندگان را در نوروز خواهیم داشت.

بازوند افزود: در هفته‌فرهنگی لرستان در حوزه اقتصاد مقاوتی تفاهم‌نامه‌هایی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود که در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در استان، اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز