خبرگزاری کار ایران

بهار ۹۳؛

دومین نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان شرقی در حوزه فناوری‌های نوین برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۴۹۵۹۶

۱۴۰ دانشگاه و واحد دانشگاهی با ۲۱۰ هزار دانشجو، ۷۲ مرکز تحقیقاتی، شش مرکز رشد و ۳۱۰ شرکت دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی فعال هستند

ایلنا: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های استان در حوزه فناوری‌های نوین در بهار سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " علی جهانگیری " گفت: شرکت‌های فناور، مراکز علمی و پژوهشی، مراکز تحقیق و توسعه(R&D)، شرکت‌های دانش بنیان، فناوران، مخترعان و نوآوران و صاحبان صنایع می‌توانند در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی خود را به نمایش بگذارند.
وی افزود: این نمایشگاه با هدف شناسایی و معرفی طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه و پیشرفته و در راستای حمایت از تولید و تجاری سازی آن‌ها برگزار خواهد شد.
جهانگیری با بیان اینکه هدایت استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و مدیریت فناوری استان هدف اصلی دفتر آموزش و پژوهش است گفت: این دفتر همچنین در زمینه تجاری سازی تولیدات شرکت‌ها نیز اقداماتی انجام داده و در صدد است تا دستگاه‌های اجرایی استان را به خرید ملزومات مورد نیاز اداری خود از این شرکت‌ها تشویق کند.
جهانگیری با ارایه گزارشی از وضعیت علمی و آموزشی استان اظهار داشت: ۱۴۰ دانشگاه و واحد دانشگاهی در استان فعال بوده که نزدیک به ۲۱۰ هزار دانشجو در ان‌ها مشغول تحصیل و فراگیری علم هستند.
وی افزود: ۷۲ مرکز تحقیقاتی، هشت هزار واحد صنعتی، شش مرکز رشد و ۳۱۰ شرکت دانش بنیان نیز در استان فعال هستند که با بهره گیری درست از آن‌ها می‌توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی با استفاده از اقتصاد دانش بنیان گام برداریم.
جهانگیری گفت: راه اندازی پرتال جامع علمی فناوری استان برای سرویس دهی مناسب و جلوگیری از امور تکراری و همچنین ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار از دیگر برنامه‌های دفتر آموزش و پژوهش استانداری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز