خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

افزایش اشتغال‌زایی با احیای مجتمع کشت و صنعت لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۶۶۲

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با احیا و راه‌اندازی مجتمع کشت‌و‌صنعت لرستان در کمتر از یک‌سال اشتغال‌زایی چند برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمود حجتی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مجتمع کشت و صنعت لرستان افزود: در حال حاضرمجموعه کشت و صنعت لرستان بیش از 500 نفر مشغول بکار دارد که با توجه به طرح‌های تعریف شده این میزان در کمتر از یک‌سال چند برابر می‌شود.

 وی با بیان اینکه یک‌هزار و 300 هکتار زمین کشت و صنعت احیا شده، اظهار داشت: امیدواریم 800 هکتار اراضی استان نیز مشمول این‌گونه اقدامات شود چراکه تاکید رهبری بر احیای ظرفیت‌ها با توجه به پتانسیل‌ها و نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه  آخرین ابزار، امکانات، دانش و ظرفیتی عظیم در این مجتمع به کار برده شده و این ظرفیت عظیم، طرح موفقی در بخش کشاورزی خواهد بود، تصریح کرد: این طرح یک طرح موفق پایلوت به ویژه در بحث کشت بافت بوده که اقدامی سنگین و بزرگ است و در آینده نزدیک مشکلات بسیاری را در سطح کشور برطرف خواهد کرد.

 وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشت و صنعت لرستان  در گذشته به دلایل تنبلی‌ها، خشکسالی، کم‌آبی و کاهش بارندگی‌ها بهانه‌هایی مطرح می‌شد اما با بارش‌های مناسب امسال در کشور و به ویژه در لرستان در کنار خاک حاصل‌خیز و هوای مساعد، ظرفیت بی‌نظیری ایجاد کرده است.

حجتی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساخت مجموعه کشت بافت در این مجتمع نیز ظرفیت بسیار خوبی خواهد بود، یادآور شد: طرح گلخانه‌ای این مجموعه با توجه به ظرفیت‌های داخلی برون‌نگری، صادرات، ظرفیت‌های تعریف‌شده یک طرح نمونه اقتصاد مقاومتی بوده و تمامی ویژگی‌های این اقتصاد را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تکیه به امکانات و پول فروش نفت دلیل بی‌توجهی به ظرفیت‌های خدادادی در کشور است. 

سرمایه‌گذار خارجی کشت وصنعت لرستان نیز در این آیین گفت: ایجاد این طرح که با کمک و همت موثر مسئولان راه اندازی شده مربوط به مردم این استان و کشور است.

عبدالله الحی افزود: اگر به این طرح رسیدگی شود به عنوان یک طرح بین‌المللی تبدیل شده و سال به سال به میزان اشتغال آن افزوده خوهد شد.

وی اظهار کرد: با وجود آب با کیفیت و خاک حاصل‌خیز هیچ بیکاری نباید در استان لرستان وجود داشته باشد. 

الحی بیان کرد: این طرح متعلق به مردم استان بوده و امیدواریم مردم و مسئولان در رشد آن تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز