خبرگزاری کار ایران

غرق شدن جوان خرم‌آبادی در سراب «سیاه پور»

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد از غرق شدن یک جوان در سراب «سیاه‌پور» روستای «ده پیر» خبر داد.

فضل الله رشیدی روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با اعلام این خبر افزود: طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی در ساعت ۱۴: ۱۹ دقیقه روز گذشته اهالی روستای ده پیر از غرق شدن جوان درحال شنا خبر دادند.

وی اظهار داشت: بعد از این تماس بلافاصله یگان امداد و نجات و اکیپ نجات و غواصی سازمان آتش نشانی خرم آباد به محل حادثه اعزام و پس از رسیدن در بررسی‌های اولیه مشخص جوانی در حال شنا کردن در سراب «سیاه‌پور» روستای «ده پیر» بوده و متاسفانه غرق شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد ادامه داد: غواصان سازمان بلافاصله و یک مربی غواصی که در محل حضور داشت با تجهیزات غواصی به داخل آب رفته و جستجوی جسد را شروع کردند که در ‌‌نهایت جسد این جوان را پیدا و از آب بیرون کشیدند.

رشیدی گفت: جسد این جوان خرم آبادی به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

به گزارش ایلنا هر سال فصل تابستان، شنا و آبتنی در استخر و رودخانه‌ها رونق می‌گیرد و بسیاری ازاشخاص به ورزش شنا روی می‌آورند در حالی که این ورزش مفرح در صورت بی‌احتیاطی ممکن است سبب تلفات جانی بشود.

طبق آمار منتشر شده در سال گذشته هزار و ۷۲ نفر براثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست داده‌اند، از این تعداد۹۰۲ نفر مرد و ۱۷۰ نفر دیگر زن بوده‌اند و نیز مردان بیش از ۵ برابر زنان غرق می‌شوند که بسیار تاسف برانگیز است و نیازمند فرهنگ سازی و اتخاذ تمهیدات خاصی است تا از تکرار اینگونه حوادث ناگوار پیشگیری به عمل آید. ‏

هر ساله با گرم شدن هوا در فصل تابستان تمایل افراد برای شنا و آبتنی افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه دریاچه و رودخانه‌ها حریم امنی برای شنا نیستند لذا توصیه می‌شود از مکان‌های ایمن مانند استخر برای شنا استفاده شود.

تهیه خبر از سجاد آریان‌پور

کد خبر : ۳۶۴۱۴۲