خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی لرستان

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیاز به بسیج همگانی دارد

مدیرکل بهزیستی لرستان و هیات همراه در دیدار با دادستان خرم‌آباد، خواستار تعامل و همکاری بیشتر دستگاه قضا و بهزیستی در امورات تخصصی، به ویژه روند فرزندخواندگی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، اسداله حیدری با حضور در دفتر سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد و محمدتقی شاکرمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درباره تعامل بیشتر و تسریع در امورات مربوط به رسیدگی در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روند فرزندخواندگی رایزنی کردند.

مدیرکل بهزیستی لرستان در این دیدار اظهار کرد: به طور کلی در یک نظام، رفتارهایی که با ارزش‌ها و هنجارهای معمول جامعه مغایرت داشته باشند آسیب اجتماعی تلقی می‌شوند و ممکن است این رفتارها از اجتماعی به اجتماع دیگر فرق داشته باشد. به عبارت دیگر آسیب اجتماعی وجود شرایطی است که از نظر عده‌ای که در جامعه زندگی می‌کنند به عنوان یک شرایط نامطلوب تلقی می‌شود و نیاز به اقدام برای تغییر شرایط را می‌طلبد.

حیدری با تقدیر از همکاری دستگاه قضا در سال گذشته درباره تحقق اهداف بهزیستی،افزود: سازمان بهزیستی در قسمت‌های مختلفی از جمله امور توانبخشی معلولان و مسایل مربوط به زنان بی‌سرپرست و آسیب‌های اجتماعی و مجموعه فعالیت‌هایی که تا به امروز به تناسب اعتباراتی که در اختیارش گذاشته‌اند خوب کار کرده است و یکی از سازمان‌هایی است که باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: از لحاظ تشکیلات و ساختار، سازمان بهزیستی ساختار قوی و جامعی دارد و با وجود کارشناسان زبده و متخصص در این عرصه فعالیت می‌کنند ولی متاسفانه صدای کارشناسان ما به هیچ جایی نمی‌رسد.

وی بیان کرد: آسیب‌دیدگان اجتماعی و کسانی که در محله‌های آسیب‌زا زندگی می‌کنند احساس می‌کنند فراموش شدگان اجتماع هستند و این رسالت وظیفه ماست تا نگرش‌ها را هدف قرار دهیم و اصلاح کنیم وظیفه ما حمایت از کسانی است که فریادشان به جایی نمی‌رسد.

مدیرکل بهزیستی عنوان کرد: بهزیستی لرستان در مناطق آسیب‌زای شهر خرم آباد مثل کوی علی آباد و منطقه اسدآبادی کارهای تخصصی و کارشناسانه‌ای انجام داده است.

وی تصریح کرد همه دستگاه‌های اجرایی باید در پروسه‌های اجتماعی شرکت کنند تا نتیجه مطلوبی حاصل شود، در واقع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیاز به بسیج همگانی دارد.

حیدری از مسئولان قضایی استان خواست تا در پرونده‌های قضایی سازمان بهزیستی مثل فرزندخواندگی که نیاز به سرعت بیشتر در روند کار دارند نهایت همکاری را با سازمان داشته باشند.

کد خبر : ۳۵۹۲۷۷