خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم آباد:

دولت‌مردان افراد متمکن را تشویق به وقف کنند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۷۸۶

فرماندار خرم‌آباد بر لزوم پشتیبانی واقفان از بخش فرهنگ، حوزه‌های علمیه و ساخت مراکز آموزشی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد امروز یکشنبه در همایش وقف و رسانه با بیان اینکه حوزه وقف یک حوزه عام و گسترده است که اوقاف متولی اصلی آن بوده و همه مسئولانی که در این مملکت تلاش می‌کنند باید در حوزه وقف یک پای کار باشند، افزود: حوزه‌های فرهنگی و آموزشی مورد توجه واقفان قرار گیرد.

خجسته‌پور با بیان اینکه وقف یک امر خیریه الهی و چشمه جوشان همیشه جاری است که باید قدر آن را بدانیم، عنوان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که دو تفکر افراط‌گری اقتصادی تحت عنوان اقتصاد آزاد و لیبرال و اقتصاد تفریطی که پسمانده‌های تفکر سوسیالیسم و کمونیسم را به دنبال دارد وجود دارد.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به این موضوع که مابین این دو اقتصاد افراطی و تفریطی، اقتصاد اسلام به عنوان یک اقتصاد اعتدالی راهی را پیش روی ما قرار داد، گفت: اقتصاد اسلامی راهی است که ما بتوانیم از همه فرصت‌های زندگی در راستای خدمت به خلق استفاده کنیم.

وی با یاد آوری اینکه وقف یکی از نکات برجسته و ویژه اقتصاد اسلامی است، اذعان کرد: وقف می‌تواند هم کاربرد فرهنگی و اجتماعی و هم کاربرد اقتصادی داشته باشد.

وی حمایت واقفان از حوزه‌های فرهنگی و حوزه‌های علمیه و ساخت مراکز آموزشی را از آثار فرهنگی وقف دانست و تصریح کرد: وقف کاروانسراها در گذشته این برای خدمت به در راه‌ماندگان و ساخت یتیم‌خانه‌هایی که به کنترل آسیب‌های اجتماعی کمک کردند از کاربردهای اجتماعی وقف است.

خجسته‌پور کاربرد اقتصادی را ملموس‌ترین کاربرد وقف دانست و اظهار داشت: بین هدیه و وقف تفاوت وجود دارد و وقف به عنوان یک چشمه‌جوشان همیشه جاری بوده و نسل اندر نسل برای ما می‌تواند خیر و برکت به دنبال بیاورد.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به وظایف دولت‌مردان در زمینه وقف، یادآور شد: تشویق افراد که تمکن مالی دارند برای امر وقف از وظایف ماست و برای این کار باید واقفان و موقوفه‌ها را به جامعه و مردم معرفی کنیم.

خجسته‌پور نیازسنجی را دومین وظیفه دولت‌مردان در زمینه وقف دانست و اظهار داشت: باید از واقفان بخواهیم نیت وقف‌شان با نیاز روز متناسب باشد و برای مثال اگر واقفی‌ صنعتی ایجاد کند، هم در زمینه رفع محرومیت و هم رفع بیکاری گام برداشته است. 

وی ضمن بیان اینکه دولت‌مردان افراد متمکن را تشویق به وقف کنند و واقفان را به جامعه بشناسانند، افزود: با این کار می‌توان این احساس را در جامعه به وجود آورد که با هر توان مالی می‎توان واقف بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز