خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ورامین:

افراد دارای تخصص با تشکیل اتاق های فکر یاریگر مجموعه ادارات باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۶۳

فرماندار شهرستان ورامین در نخستین شورای گفتگوی فرهنگی اجتماعی در این شهرستان گفت: افراد دارای تخصص و تعهد با تشکیل اتاق های فکر تخصصی یاریگر مجموعه ادارات باشند.

ایلنا: فرماندار شهرستان ورامین گفت: افراد دارای تخصص با تشکیل اتاق های فکر، مجموعه ادارات را یاری نمایند.

به گزارش " ایلنا "، " محسن خوانساری " در جمع یکصد نفر از فعالان حوزه فرهنگ شهرستان ورامین گفت: ارتقاء فرهنگ جامعه در چارچوب قوانین و دستورالعمل ها میسر نمی شود بلکه باید همه افرادی که دغدغه فرهنگ جامعه را دارند پیشگام این امر شده و با ارائه راه کارهای عملی زمینه ارتقاء فرهنگ عمومی و اسلامی را فراهم نمایند.

وی گفت: برگزاری جلسه شورای گفتگوی فرهنگی اجتماعی شهرستان، جلسه ای دولتی نیست، بلکه نشستی صمیمی میان فعالان فرهنگی است تا بتواند در راستای ارائه راه کارهای عملی و قابل اجرا، زمینه رفع مشکلات و معضلات پیش روی توسعه فرهنگ شهرستان را فراهم کند.

وی بیان داشت: در پیشبرد اهداف کلان فرهنگی، مساجد، حوزه های علمیه، پایگاه های بسیج و ائمه جمعه و جماعات نقش محوری ایفا می کنند و باید در این امر پیشگام فعالان فرهنگی باشند.

وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس اراده مردم اداره می گردد، همان مردمی که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با سربلندی پیروز میدان شدند، امروز نیز می توانند در عرصه فرهنگی در مقابل تهاجمات نرم دشمنان ایستادگی کرده و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

خوانساری گفت: باید مسیر به گونه ای ترسیم شود که همه افراد دارای تخصص و تعهد با تشکیل اتاق های فکر تخصصی یاریگر مجموعه ادارات باشند که یقینا اولویت این امر با مسأله فرهنگ می باشد زیرا فرهنگ زمینه ساز پیشرفت همه جانبه جامعه می باشد.

فرماندار ورامین گفت: مسوولین فرهنگی نیز باید تلاش نمایند تا ضمن برنامه ریزی های جامع در امور فرهنگی، نسبت به جذب اعتبارات لازم اقدام کنند تا بتوان برنامه های طراحی شده را به مرحله اجرا گذاشت.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت: مقوله فرهنگ از چنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری می فرماید فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راه آن فدا کنم.

" سیدرضا طباطبایی " افزود: مهمترین اصل در توسعه فرهنگ هر جامعه، شناخت نقاط ضعف، کاستی ها و موانع آن است تا در سایه این شناخت بتوان راه کارهای عملی را ارائه کرد.

وی گفت: تشکل های فرهنگی به عنوان بازوهای کارآمد نظام مهمترین نقش را بر عهده دارند و می توانند با شناخت آسیب های فرهنگی و اجتماعی، باعثاعتلای فرهنگی ایرانی اسلامی جامعه شوند.

وی بیان داشت: شهرستان ورامین از افراد صاحب نظر و هنرمندان قابلی برخوردار است که در مسائل مختلف فرهنگی کشور صاحب فکر و نظر هستند و باید از وجود این افراد در شوراها و نشست های تخصصی بهره برده و نظرات آنان را مورد توجه قرار داد.

لازم به ذکر است در این جلسه که بیش از سه ساعت طول کشید، نمایندگان حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی نکاتی را در خصوص فرهنگ جامعه و راه کارهای برون رفت از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز