خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی لرستان:

نگاه سنتی و ترحم‌آمیز نسبت به معلولان کنار گذاشته شود.

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۱۳۰

اسد اله حیدری: حدود 150هزار معلول در ستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا در خرم آباد_ مدیر کل بهزیستی استان لرستان در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان که با حضور جمعی از معلولان لرستانی در سازمان بهزیستی خرم آباد برگزار شد، گفت: براساس آمارهای مجامع جهانی یک تا سه در صد جامعه جهانی را معلولان ذهنی تشکیل می‎دهد و در کشورهای در حال توسعه این رقم سه تا چهار برابر است.

این مراسم با تلاوت قرآن توسط بهرامی، از قاریان روشندل ممتاز لرستانی آغاز شد در ادامه این همایش، حیدری، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان به ارائه مباحثی در رابطه با روز جهانی معلولان و اقدامات انجام گرفته در راستای خدمت به معلولان استان پرداخت و از عدم اجرای قانون جامع معلولان توسط برخی دستگاه‌‌ها گله‌مندی کرد.

مدیر کل بهزیستی لرستان در راستای حمایت از معلولین در کشور وقانون جامع حمایت از معلولین تصویب شده ،افزود: متاسفانه این قانون علاوه بر اینکه قانونی جامعه محور نیست در بسیاری از موارد همین قانون اجرا نمی‎شود که از جمله اینها می‎توان به قانون سه درصد استخدام معلولین اشاره کرد.

حیدری با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین که تمامی دستگاه‎های اجرایی باید سه درصد از استخدام‎های خود را به معلولین اختصاص دهند و یا اینکه شهرداری موظف است مناسب‎سازی اماکن عمومی را به بهترین نحو برای استفاده همگانی افراد فراهم کند ،اظهار داشت:متاسفانه هیچ‎کدام  از این قوانین به خوبی انجام نمی‎شوند.

وی همچنین با بیان اینکه مسکن و شهرسازی موظف است 10 درصد از ساختمان‎ها و اراضی خود را در راستای تامین مسکن معلولین به این افراد اختصاص دهد، تصریح کرد: صدا و سیما موظف است درهفته دوساعت برنامه مخصوص در زمینه‎های فرهنگ‎سازی و آگاه‎سازی مردم در جهت پیشگیری از معلولیت‎های مختلف داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با توجه به اینکه بسیاری از معلولیت‎ها قابل درمان نیستند ،افزود:اما این معلولیت ها به‎راحتی و با افزایش آگاهی مردم قابل پیشگیری هستند رسانه ملی که از ضریب نفوذ بیشتری برخوردار است در این زمینه می‎تواند اثر گذار باشد.

وی ضمن بیان اینکه بهزیستی باید سیاست‎گذار باشد و توان اینکه به تنهایی تامین کننده تمامی خواسته‎ها و نیازهای جامعه معلولین باشد را ندارد و باید تمامی دستگاه‎های اجرایی با بهزیستی همکاری داشته باشند، گفت: چنانچه فرد معلول از شغلی برخوردار نباشد اعتماد به نفس او کاسته می‎شود و پیامدهای روحی و روانی و اجتماعی مختلفی را دچار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز