خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان

فعالیت نشریات دانشجویی یکی از راهکارهای پویایی دانشگاه‌هاست

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: فعال بودن نشریات دانشجویی یکی از راهکارهای پویایی دانشگاه‌ها در مسائل اجتماعی، فرهنگی و پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، نادر قربانی در مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور کشور که در لرستان برگزار شد اظهار کرد: قلم زدن در این حوزه می‌تواند زمینه حرفه‌ای شدن دانشجویان را برای ورود به عرصه نشریات و خبرگزاری‌ها فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه کار نشریات دانشجویی معمولا تجربی است افزود: در این راستا برای حرفه‌ای شدن فصل‌نامه‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها می‌بایست راه‌اندازی شود.

 قربانی وجود نشریات دانشجویی را باعث شکوفا شدن استعدادهای دانشجویان در عرصه‌های مختلف دانست و بیان داشت: نشریات دانشجویی در راستای تحقق آرمان‌های اسلامی و الهی گام برمی دارند.

قربانی افزود: نشریات علمی دانشجویی با تدبیر مشاوران ارشد علمی دانشگاه‌ها هدایت و راهنمایی می‌شوند و این امر شهامت دانشجویان را برای قلم زدن زیاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید سیستم مصرف گرایی را تغییر دهند عنوان کرد: اگر نشریات دانشجویی با مشاوره مدیران و متخصصان دانشگاه‌ها فعالیت کنند می‌توانند رویه نادرست مصرف گرایی در سیستم علمی دانشگاه‌ها را به حداقل برسانند و آن را به سمت تولید پیش ببرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان دانشگاه را یک محیط بانشاط و پر تحرک خواند و افزود: این شور و نشاط فرهنگی، علمی و اعتقادی باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

قربانی با اشاره به اینکه یکی از خصلت‌های ارزشمند دانشجویان روشن فکری است تصریح کرد: نشریات دانشجویی باید توان به روز بودن را داشته و مطالب نو و جدید را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه نشریات دانشجویی باید به دنبال راه اندازی فصل نامه‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها بروند اضافه کرد: لازم است در نشریات دانشجویی ستونی تحت عنوان سخنی با مسئولین در نظر گرفته شود و در هر شماره نشریه با یکی از مسئولین گفتگو شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه در دانشگاه‌ها هیچگاه نقاط ضعف و قوت کرسی‌های آزاد اندیشی مورد تحلیل قرار نگرفته است بیان داشت: در نشریات دانشجویی باید به این نقاط ضعف و قوت پرداخته شود و این موضوع مورد تحلیل قرار گیرد.

قربانی افزود: در نشریات دانشجویی باید به امور فرهنگی و ورزشی بیشتر پرداخته شود و با معرفی جوانان موفق در این حوزه‌ها زمینه تشویق سایر دانشجو‌ها را برای فعالیت در این عرصه‌ها فراهم کرد.

کد خبر : ۳۲۲۹۳۸