خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان:

افترا و تهمت‎زنی متقابل مسئولین اجرایی، منجر به بحران بی‌ اعتماد در جامعه می‎شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۹۶

افترا و تهمت‎زنی متقابل مسئولین اجرایی با هدف تسویه حساب‎های سیاسی جز تشویش اذهان عمومی، نتیجه‎ای ندارد، بی‎اعتمادی میان دولت و مردم، نهایتا منجر به بحران بی‌اعتماد در جامعه می‌‎شود.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: افترا و تهمت‎زنی متقابل مسئولین اجرایی با هدف تسویه حساب‎های سیاسی جز تشویش اذهان عمومی نتیجه‎ای ندارد، بی‎اعتمادی میان دولت و مردم، نهایتا منجر به بحران بی‌اعتماد در جامعه می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، جعفر بدری امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، افزود: اعتماد، سرمایه اجتماعی مهمی است که می‌‎تواند منشأ مشارکت و توسعه فرهنگی و سیاسی در یک کشور باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: خبر اخیر بانک مرکزی در مورد اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است.

وی اظهار کرد: خبر اخیر بانک مرکزی در مورد اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است. انتشار آمارهای غیرواقعی و عدد و رقم‎های نجومی کذب و تایید نشده در مورد فسادهای مالی فضای عمومی را مسموم می‌‎کند و باعثتشویش اذهان عمومی و ایجاد فضای بی‎اعتمادی بین مردم و دولت می‌‎شود.

بدری اضافه کرد: در کشورهایی که فضای بی‎اعتمادی بر روابط دولت و مردم حاکم است ساختار سیاسی متزلزل است و بالعکس کشورهایی که از این سرمایه اجتماعی برخوردار باشند، میزان قابل توجهی پیشرفت وجود دارد و مشارکت سیاسی بیشتر است.

وی گفت: در هر کشوری تعدد اقوام ظرفیت‎های زیادی برای ایجاد بی‎اعتمادی دارد ولکن کشور ما با وجود این‎که دارای ساختار قومی پراکنده است اما تلاش و خدمات نهادهای دولتی موجبات اعتماد اقوام مختلف را فراهم کرده است.

رئیس شورای قضایی استان افزود: امروز اعتماد ملی به عنوان یک شاخص مهم توسعه و دموکراسی نیز به شمار می‌‎رود. زیرا دموکراسی بدون مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود محقق نمی‌‎شود و مشارکت بدون اعتماد اجتماعی امری غیرممکن است.

بدری اظهار کرد: سرمایه اقتصادی در جامعه‎ای رشد و ارتقا می‌‎یابد که اعتماد اجتماعی وجود داشته باشد اگر در یک کشور فضای اعتماد حاکم نباشد، نه تنها سرمایه‎‌ها و سرمایه‎گذاران داخلی جذب نمی‌‎شوند، بلکه موجب فرار سرمایه می‌‎شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز