خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان،

حق‌آبه سد مروک دورود از سد کمال صالح گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۲۹۷

امیدواریم با پیگیری‏هایی که شرکت آب منطقه‎ای انجام می‎دهد، حق‌آبه سد مروک دورود از سد کمال صالح گرفته شود.

استاندار لرستان گفت: امیدواریم با پیگیری‏هایی که شرکت آب منطقه‎ای انجام می‎دهد، حق‌آبه سد مروک دورود از سد کمال صالح گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنااز دورود، هوشنگ بازوند در حاشیه نشست با اعضای انجمن خانه کشاورز شمال استان لرستان در شهرستان دورود در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت کارگاه‎های صنعتی ماسه و مصالح ساختمانی از بستر رودخانه‎های استان و رودخانه تیره شهرستان دورود، گفت: اعتقاد داریم، مصالح رودخانه‎ای برای ساخت و سازها مناسب نیست و اگر این ترکیب برداشت مصالح رودخانه‎ای بیشتر از ۵۰ درصد باشد، احساس نگرانی جدی به وجود می‎آید.

استاندار لرستان ادامه داد: باید طی یک پروسه پنج ساله میزان برداشت مصالح رودخانه را به حداقل برسانیم و من حتماً این موضوع را به اعضای کمیسیون شن و ماسه اعلام می‎کنم تا در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص ارسال شن و ماسه به خارج از استان لرستان، عنوان کرد: این کار مناسبی نیست، تا مصالح ساختمانی ما به خارج استان فرستاده شود، چراکه علاوه بر بهم ریختن رودخانه مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود می‎آورد و در صورت وقوع سیلاب در منطقه با تخریب بستر و حریم رودخانه مشکلات جدی به بار می‎آید که امیدواریم امور آب منطقه‎ای استان در بخش مهندسی رودخانه توجه ویژه‎ای را به این موضوع داشته باشند.

بازوند با اشاره به حق‎آبه سد مروک دورود، بیان کرد: حدود ۱۰ میلیون متر مکعب حق‎آبه زیست محیطی و ۲۰ میلیون متر مکعب دیگر حق آبه کشاورزی سد مروک دورود است و این حق‌آبه را باید سد کمال صالح رها کند.

وی ادامه داد: محیط زیست به طور جدی به دنبال این موضوع است و قائدرحمت، نماینده مردم شهرستان‎های دورود و ازنا در مجلس به طور جدی برای گرفتن این حق‏آبه پیگیری‏های زیادی را انجام داده است.

استاندار لرستان با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با معاون وزیر نیرو در خصوص حق‎آبه سد مروک دورود، یادآور شد: در این جلسه صحبت‎هایی انجام شد و قول دادند، تا این مشکل در آینده نزدیک حل شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‏هایی که شرکت آب منطقه‎ای انجام می‎دهد، حق‌آبه سد مروک دورود از سد کمال صالح گرفته شود.

بازوند در خصوص تکمیل سد مروک دورود، گفت: امیدواریم بتوانیم، تا پایان سال ۹۳ این پروژه را افتتاح کنیم و روند تکمیل سد به طور شبانه‏روزی فعال است که جا دارد، از همه عزیزانی که در این بخش فعال هستند، تقدیر و تشکر داشته باشم.

این مسئول با اشاره به مهاجرت از روستاها به شهر، یادآور شد: تجربه نشان داده است در روستاها باید شغل ایجاد کرد و هرچه که زیر ساخت و کار عمرانی شود، اگر اهالی منطقه شغل نداشته باشند، منطقه را ترک می‏کنند، کما اینکه بعد از انقلاب بسیاری از این امکانات را در روستاها فراهم شده است، اما مهاجرت همچنان انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز