خبرگزاری کار ایران

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان،

آموزش، مهم ‌ترین راهکار برای دور ماندن افراد از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۰۲

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: آموزش، مهم ‌ترین راهکار برای دور ماندن افراد از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است.

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: آموزش، مهم ‌ترین راهکار برای دور ماندن افراد از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت اله فراشی در جمع خبرنگاران گفت: محیط، عوامل اقتصادی و خانواده از جمله عوامل گرایش نوجوانان وجوانان به سوی اعتیاد هستند و می‌توانند موجب تخریب آینده یک جوان و نوجوان شوند.
وی گفت: با ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در مدارس، بهبود شرایط اقتصادی و آشنایی خانواده‌ها با اثرات سوء مصرف مواد می‌توان آگاهی لازم را داد تا آن‌ها نیز هوشیارانه عمل کرده تا در مواقع لزوم بر روی فرزندان خود کنترل دقیق وبه موقع داشته باشند.
وی به نقش آموزش در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش، مهم ‌ترین راهکار برای دور ماندن افراد از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است؛ چرا که آموزش در تمام دنیا نتیجه مثبت دارد و برای فرزندان از سنین پایین موثر‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه شیشه یکی از مخرب‌ترین مواد مخدر است که امروز در جامعه روج پیداه کرده است گفت: شیشه مخرب‌ترین ماده مخدر بر روی سیستم عصبی است و افراد را دچاربه حالت‌های عصبی شدید و تشنج می‌کند.
وی ادامه داد: متأسفانه اوایل مصرف به دلیل اینکه موجب افزایش دقت، تمرکز، انرژی می‌شود و احساس خوشایندی به فرد دست می‌دهد موجب مصرف مکرر می‌شود اما مصرف آن موجب اختلال تفکر، ایجاد بدبینی، افسردگی، پرخاشگری و کنجکاوی بیش از اندازه و در ‌‌نهایت اختلال قضاوت می‌شود.
وی به نقش رسانه‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها با ارائه برنامه‌های آموزشی، اطلاع رسانی، آگاهی دهی و آموزش‌های لازم نیز می‌توانند جوانان و نوجوانان را نسبت به عواقب استفاده از مواد مخدر آگاه کرده و آن‌ها را از خطر جدی دور کنند.
رئیس دبیرخانهٔ شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: کارگاه آموزشی سه روزه، ویژهٔ مدیران کمپ‌های ترک اعتیاد در هفتهٔ آینده در لرستان برگزارمی شود.
وی با بیان اینکه این دورهٔ آموزشی در سال‌های گذشته برگزار نشده است، گفت: این دوره‌های آموزشی با هدف درمان افراد معتاد و یا مصرف کنندهٔ مواد مخدر و سالم سازی هرچه بیشتر جامعه برگزار می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: درسال۹۳ تمام مراکز اقامتی میان مدت گواهینامهٔ آموزشی دریافت می‌کند و کمپ‌هایی که مدرک دورهٔ آموزشی نداشته باشند تعطیل می‌شوند.
وی به فروش دارو برای ترک اعتیاد درعطاری‌ها اشاره کرد وگفت: متاسفانه عطاری‌ها دارو‌ها را به صورت خود ساخته و ناشیانه به فروش می‌رساند.
وی اضافه کرد: فروش مواد ترک اعتیاد و داروهای گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است و به شدت با آن‌ها برخورد می‌کنیم،
این مقام مسئول اضافه کرد: سالیانه میلیارد‌ها ریال سرمایه صرف درمان مواد مخدر می‌شود که پیشگیری ازاعتیاد می‌تواند این هزینه‌ها را کاهش دهد.
وی افزود: مغازه‌های عطاری به هیچ عنوان حق ندارند مواد ترک اعتیاد و داروی گیاهی بفروشند و باید به عرضهٔ گیاهان دارویی بپردازند.
رئیس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با بیان اینکه درمان غیردارویی باید درمراکزترک اعتیاد احیا شود، گفت: مراکزی که زیر بار درمان غیر دارویی نروند، تعطیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز