خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۲۲۸۰ تخت‌ فعال بخش دانشگاه علوم پزشکی در لرستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۵۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد تخت‌های فعال استان در بخش دانشگاهی ۲۲۸۰ تخت است.

سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد کل بیمارستان‌های دانشگاهی در استان ۱۷ مورد هستند.

وی ادامه داد: با احتساب بیمارستان‌های خصوصی، ارتش و تامین اجتماعی در مجموع ۲۳ بیمارستان با ۲۹۰۰ تخت فعال در استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان گفت: تعداد تخت‌های فعال در سال ۱۴۰۲ در بخش دانشگاهی ۲۲۸۰ تخت است.

وی تعداد بیماران بستری  در ۹ ماهه امسال در لرستان را ۹۳ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: برخی از تخت‌ها فرسوده‌اند که به تدریج کارهای جایگزینی را انجام خواهیم داد.

بیرانوند به برخی از خدمات ارائه شده در درمانگاه‌های عمومی و تخصصی استان اشاره کرد و گفت: بخشی از خدماتی که ارائه می‌دهیم به عنوان مثال ویزیت است که در ۹ ماهه امسال یک میلیون و یکصد هزار در درمانگاه‌های عمومی استان ویزیت شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین در درمانگاه‌های تخصصی استان در ۹ ماهه امسال ۲۸۰ هزار نفر ویزیت شدند.

بیرانوند اظهار کرد: همچنین در این مدت ۳۷ هزار نفر در استان مورد اعمال جراحی قرار گرفتند که این تعداد اعمال جراحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: همچنین تعداد متخصصین جذب شده امسال ۸۲ نفر و فوق تخصص ۱۵ نفر بودند که از طریق وزارت بهداشت و فراخوان‌های هیئت علمی جذب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز