خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

مسوولان لرستان خود را برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۶

مسوولان استان لرستان با بر گزاری جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌کنند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مسوولان استان لرستان با بر گزاری جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهندس کیانپور در دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان با برنامه ریزی مناسب و تعامل و همکاری، تسهیلات و تجهیزات لازم را برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم نمایند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن لرستان در مسیر کاروان‌های راهیان نور و در راستای آمادگی هرچه بیشتر استقبال از مسافران نوروزی لازم است، اسکان و تجهیزات لازم برای این کاروان‌ها ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در سال گذشته حدود یک هزار و ۱۷۰ کلاس را برای اسکان میهمانان نوروزی تجهیز کرده بود وامسال نیز با فراهم کردن امکانات و تجهیزات به استقبال مسافران نوروزی خواهد رفت.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان همچنین گفت: در خصوص تجهیز خانه‌های معلم و برنامه ریزی دقیق و مشخص در زمینه نحوه مدیریت برنامه برای تامین روشنایی، سیستم‌های گرمایشی و تهیه چادر از طریق شهرداری‌ها اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوای زمستان امسال نیاز است مکان‌های اقامتی در این استان ساماندهی و حدود ۷۰۰ چادر جدید برای اسکان مسافران نوروزی نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ساماندهی مبلمان شهری اظهارداشت: در این راستا، ساماندهی ورودی شهر‌ها، رنگ آمیزی جداول و جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در شهر‌ها باید در دستور کار شهرداریهای استان قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش برای کاهش حوادثرانندگی در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان در این زمینه آمادگی لازم را دارد و در این راستا به منظور تجهیز هرچه بیشتر پلیس راه‌های استان ۱۰ خودرو از طریق فرمانداری‌ها در اختیار پلیس راه قرار خواهد گرفت و نیروی انتظامی امنیت و شرایط مناسب را برای مسافران نوروزی فراهم خواهد کرد.

کیان پورگفت: نظارت بر تهیه و کیفیت مواد غذایی، خدمات رسانی و سرویس دهی مناسب مسافران نوروزی، راه اندازی پایگاه‌های اورژانسی ثابت و سیار باید به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا بر پایی نمایشگاه‌هایی با کیفیت صنایع دستی و بیانگر رسوم وآیین‌های لرستان و شایسته مردم این دیار رونق بیشتری به حضور مسافران نوروزی در استان خواهد داد.

وی افزود: امید می‌رود امسال نیز همانند سالهای گذشته، شرایط مناسب برای مسافران فراهم و پنج میلیون مسافر به لرستان سفر کنند وتعداد زیادی از آنان نیز در ایام تعطیلات نوروزی در این استان اقامت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز