خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل خبر داد؛

حمله پهبادهای حشره‌ای به چند استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۲۵

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل از حمله پهبادهای حشره‌ای به چند استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی محمد لطیفی روز چهارشنبه - هفده آبان ماه - در جلسه شورای اداری لرستان اظهار داشت: یکی از اهداف مهاجمین زیستی اهمیت غذایی است و در این راستا قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی در کشور تشکیل شده است.

وی افزود: پیشرفت‌های نظامی ایران مافوق تصور دشمنان شده است و به اعتقاد رهبران دنیا باید از طریق فشار، جنگ شناختی و جنگ ترکیبی با کشور مقابله کنند.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: دشمن بر روی خدمات زنجیره شهروندان تمرکز می‌کند و درصدد آن است با هدف قرار دادن امنیت غذایی کشور که با سفره خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارد به اهداف خود به منظور تحت فشار قرار دادن مردم، دست یابد.

لطیفی بیان کرد: چند استان درگیر پشه آئدس است که خوشبختانه تا کنون خبری دال بر انتقال ویروس های خطرناکی که این پشه عامل انتقال آن است گزارشی نداریم اما خطرناکترین ویروس قابل انتقال از طریق این پشه زیکاویروس است که باعث ناهنجاری جنین می شود.

وی همچنین از وجود ملخ های ترکیبی با هوش های مصنوعی و ترکیبی خبر داد و گفت: دشمنان سلامت غذایی ما را مورد هدف قرار داده اند که این حملات ضرورت پدافند غیر عامل را بیش از گذشته گوشزد می کند .

لطیفی با بیان اینکه پدافند غیرعامل، دیده‌بان آگاه و سپر محکمی برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی است افزود: دشمن نمی تواند با فکر درگیری نظامی با ایران مقابله کند بنابراین از طریق مقابله با مردم وارد می‌شود.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: مسیرهای موفقی توسط نظام در حال طی کردن است، حمایت های لازم برای ارائه آموزش‌ها در راستای اطلاع رسانی بیشتر در حوزه پدافند غیرعامل انجام خواهد شد همچنین حوزه پدافند غیرعامل باید همسو و میزان با اقتدار دفاعی پیش رود.

وی افزود: مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری امکانات و تاسیسات موجود، سطح تاب‌ آوری کشور را ارتقا می دهد تا در برابر تهدیدات احتمالی مقابله کند بنابراین مدیران ارشد، اهمیت و حساسیت پدافند غیرعامل را دریابند و راهکارهای اجرایی و عملیاتی را در این حوزه به کار گیرند.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ضعف‌ها و مشکلات در مواقع بحران شناخته می‌شوند به همین دلیل با انجام رزمایش‌ها آمادگی لازم برای بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی ایجاد می‌شود که طبق توافق با وزارت کشور ۲۸ برنامه موضوعی پدافند غیرعامل برای لرستان به امضا رسیده است و انتظار می‌رود با همت مدیران به خوبی اجرا شود.

لطیفی اضافه کرد: جنگل های بلوط از حوزه های زیستی لرستان می باشد که در گذشته نسبت به زوال آن توجه خاصی نشده است و این امر می تواند بزرگترین ضربه را به حوزه غذایی وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز