خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد؛

پرداخت بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال وام اشتغال در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۳۳۱

استاندار لرستان گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۸ و خوداشتغالی طی ۲ سال گذشته در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار روز شنبه - پانزده مهرماه - در مراسم گرامیداشت روز روستا و عشایر و آغاز سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ اظهار داشت : پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام تبصره ۱۸، ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ و ۹ هزار میلیارد ریال وام خوداشتغالی در این راستا اعطا شده است.

وی افزود: در زمان اجرای مردمی سازی یارانه‌ها، بخشی از تولید کنندگان به ویژه مرغداران دچار مشکل می‌شدند که حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش نیز برای این مرغداری ها اختصاص داده شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در همه بخش‌ها کاستی‌هایی وجود دارد اظهار داشت: با وجود مشکلاتی در زمان دولت سیزدهم، اما همه با هم برای رفع این کسری‌ها و نواقص به ویژه در مناطق روستایی قدم برداشته‌ایم به نحوی که آمار گازرسانی در استان طی ۲ سال گذشته با حدود ۱۰ سال برابری می‌کند.

زیویار تصریح کرد: پارسال برای آبرسانی روستایی در استان سه هزار میلیارد ریال به مناطق محروم اختصاص یافت، تلاش بی وقفه برای ساخت مسکن و برقرسانی روستایی ادامه دارد و اقدامات لازم در اولویت قرار گرفته است تا امرار معاش روستاییان بهبود یابد و گردش مالی روستاها افزایش یابد.

زیویار گفت: در این راستا علاوه بر نقاط مختلف استان، سه منطقه "ورزه زرد کوهدشت، تخت چان پلدختر و میربگ دلفان" به عنوان پایلوت تخصیص اعتبار برای محرومیت زدایی انتخاب شده اند و صدها میلیارد تومان با همکاری بنیاد علوی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گروه های جهادی و پزشکی صرف شد که عمده این کارها زیرساختی بود و تا حدودی اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار داد.

وی تاکید کرد: تهیه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش لرستان در دستور کار قرار گرفته است چراکه باید حلقه های مفقوده را در بخش های مختلف تکمیل و از خام فروشی جلوگیری کرد تا اشتغال و ارزش افزوده فرآوری نصیب تولید کنندگان شود بنابراین صنایع تکمیلی باید در استان استقرار یابد.

استاندار لرستان با اشاره به سرمایه گذاری های چند هزار میلیارد تومانی توسط دولت و مردم در بخش های آبزیان و گیاهان دارویی لرستان افزود: ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۷۸ هزار تن مرغ در لرستان تولید و به ترتیب ۲۰ و ۶۰ هزار تن از این محصولات در استان مصرف می شود، ۱۳ درصد تکثیر ماهیان سردآبی و تولید ۳۰ هزار تن ماهیان سردآبی به این استان تعلق دارد که در صورت وجود صنایع تبدیلی، ارزش افزوده بسیاری نصیب استان خواهد شد.

زیویار اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته ۳۵ هکتار معادل ۵۰ درصد به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد و سطح ۶ هزار هکتار کشاورزی قراردادی به ۴۵ هزار هکتار، رتبه استان در طرح جهش تولید از ۱۴ به سه کشور و خرید ۱۲۳ هزار تن گندم سال گذشته به بیش از چهار برابر افزایش یافت بنابراین استان ظرفیت دارد و باید کمک شود تا در جایگاهی که استحقاق آن را دارد قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز