خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش 17 هزار مجوز مشاغل خانگی در لرستان صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۴۷

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون در حوزه مشاغل خانگی 17 هزار 721 مجوز در سطح استان صادر شده است.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه مهمترین راه‌های کسب درآمد و اشتغال در خانواده ها کسب و کارهای خانگی است، اظهار کرد: امروز مشاغل خانگی در دنیا با سرعت در حال گسترش است و یکی از مهمترین سیاست‌های کشورها برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال بین آحاد مردم به شمار می رود و فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی، مصداقی از انقلاب مشاغل خانگی در دوران امروزی است.

وی اولویت حمایت و پرداخت تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در سال جاری را به طرحهای پشتیبان عنوان کرد و افزود: امروز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل 363 طرح پشتیبان با اعتبار 52 میلیارد و 640 میلیون تومان به تصویب رسید که برای مرحله پرداخت به بانک‌های ملی، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون استان معرفی می‌شوند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با پرداخت این تسهیلات و بهره برداری از این طرح‌های پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی امسال یک هزار و 359 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

ناصری نیا تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان وضعیت کسب و کار خانگی و خرد را رونق بدهیم استفاده از شرکت‌های پشتیبان در بخش مشاغل خانگی است که می توان برای پایداری و حمایت از این طرح‌ها با هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی برای عرصه و فروش مستقیم تولیدات این طرحها اقدام به برپایی نمایشگاه‌های دائمی و محلی در سطح استان کرد. 

وی به اعتبار تخصیص یافته در سال جاری به مشاغل خانگی در لرستان اشاره کرد و گفت: امسال با پیگیری های صورت گرفته 130 میلیارد تومان اعتبار ارزان قیمت تخصیص داده شده که مراحل پرداخت این تسهیلات با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل استان در حال انجام است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 17 هزار و 721 مجوز در حوزه مشاغل خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان در لرستان صادر شده و با همکاری بانک‌های عامل 165 میلیارد و 153 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

ناصری نیا بیشترین مجوز های صادره و متقاضیان مشاغل خانگی را در بخش‌های صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: 515 رسته شغلی در سامانه مشاغل خانگی به ثبت رسیده  که در بخش صنایع دستی 251 رسته، بخش فرهنگی هنری 129 رسته، بخش صنعت 72 رسته و در بخش کشاورزی 63 رسته شغلی مشاغل خانگی برای صدور مجوز فعالیت وجود دارد.

وی به بیان اینکه متقاضیان فعالیت در مشاغل خانگی می‌توانند در درگاه ملی مجوزه ها به نشانی https://mojavez.ir  مراجعه و ثبت نام کنند، بیان کرد: هر شخصی که مجوز این مشاغل را از طریق سامانه که کاملا فرآیند به صورت هوشمند و الکترونیکی صورت می گیرد، می‌تواند بعد از اتمام مراحل ثبت نام ، مجوز مشاغل خانگی را آنی دریافت کند و هنگامی که نظارت انجام شد و اهلیت شخص احراز گردید برای بهره مندی از تسهیلات در نوبت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز