خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

مشکلات حوزه تأمین انرژی کشور اساسی است/لزوم اصلاح فرهنگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استانها

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۳۷

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به لزوم اصلاح فرهنگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استانها گفت :مشکلات حوزه تأمین انرژی کشور اساسی است.

به گزارش ایلنا  ، یونس سلمانی در سومین گردهمایی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان های مرکزی  اظهار کرد: اولویت های سرمایه‌گذاری باید در استان ها شناسایی شود و براساس آن سرمایه‌گذاران جذب شوند در این راستا تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام ضروری است و صندوق ضمانت صادرات یک ظرفیت خوب برای حمایت می‌باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه تأمین انرژی کشور اساسی است زیرا که در زمستان قطعی گاز و در تابستان قطعی برق به واحدهای صنعتی ضربه می‌زند ، گفت: سوله های شهرک های صنعتی با انرژی خورشیدی باید تامین شود چرا که بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد، هزینه‌های زیرساختی شهرک های صنعتی بالا است و بخشی از آن مربوط به تامین انرژی می‌شود و تامین انرژی از سوی شهرک ها می‌تواند این هزینه‌ها را کاهش دهند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه زنجیره های تولید در استان ها را باید به هم وصل کنیم ، افزود: ۸۰ درصد طرح های نیمه تمام لرستان زیر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در برهه ای از زمان ظرفیت سرمایه‌گذاری شناسایی شده و به هر دلیلی رها شده است، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت استان های دیگر برای توسعه سایر استان ها استفاده کنیم.

سلمانی بیان کرد : سال گذشته ۴۶ درصد صادرات لرستان در بخش پتروشیمی کاهش یافته بنابراین طرح های صادرات محور باید در اولویت تامین مالی قرار گیرند.

وی گفت: در برنامه هفتم توسعه، در خصوص توسعه انرژی‌های نو، متقاضیان مشمول ۲۰ درصد تخفیف خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز