خبرگزاری کار ایران

احمد ترک نژاد:

اتاق بازرگانی باید " عضو محور " شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۵۴

یکی از اتفاقاتی که باید در اتاق بازرگانی بیافتد این است که به سمت عضو گرایی رفته و در جهت پیشبرد اهداف از ظرفیت های اعضاء به خوبی استفاده کند و یکی از ایراداتی که می توان از اتاق بازرگانی کنونی گرفت، این است که عضو محور نیست.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از اتفاقاتی که باید در اتاق بازرگانی بیافتد این است که به سمت عضو گرایی رفته و در جهت پیشبرد اهداف از ظرفیت های اعضاء به خوبی استفاده کند و یکی از ایراداتی که می توان از اتاق بازرگانی کنونی گرفت، این است که عضو محور نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری گروه خواستاران تحول، احمد ترک نژاد از اعضاء اتاق بازرگانی و عضو کمیسیون فضای کسب و کار اتاق بازرگانی درباره وضعیت فعلی اتاق بازرگانی اظهار داشت: ظرفیت های قابل توجه مدیریتی، علمی، اجرایی و… در اتاق بازرگانی وجود دارد که تاکنون از آن ها استفاده نشده و باید اتاق باید به سمت عضو محوری حرکت کرده و کلیه اعضاء هیات نمایندگان باید در فعالیت های اتاق بازرگانی و تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی امروز نسبت به سه دوره گذشته تغییر کرده است، افزود: با وجود تغییراتی که مشاهده می شود اما هنوز اتاق بازرگانی از نظر ساختار و کارکرد با آن چیزی که باید باشد، فاصله دارد اما باید از همه کسانی که تاکنون برای این اتاق زحمت کشیده اند و تمام کسانی که منشاء تحول بوده اند و ایجاد این تحولات را پیگیری کرده اند، تشکر و قدر دانی کرد.

ترک نژاد همچنین خاطر نشان ساخت: از افزایش تعداد کسانی که برای ورود به اتاق بازرگانی اعلام آمادگی کرده اند، می توان فهمید که اتاق بازرگانی به سوی روزهای بهتر در حال حرکت است و اینطور که معلوم است اتاق بازرگانی از حاشیه به سمت متن در نقش آفرینی در اقتصاد کشور آمده است و مخاطبین اتاق بازرگانی که همان فعالان اقتصادی هستند، احساس می کنند که می توانند از این پس موثر باشند و این نشان دهنده رویکرد مثبت اتاق بازرگانی است.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به این نکته که اتاق بازرگانی باید ظرفیت های مساله یابی و حل مساله را تقویت کند، گفت: با پرداختن به این موضوع اتاق بازرگانی خواهد توانست نقش مشاور سه قوه را به صورت اثربخش تر ایفا کند.

وی در مورد نقش بخش خصوصی در اقتصاد ایران اظهار کرد: تاکنون فضا برای رشد بخش خصوصی در اقتصاد کشور محدود بوده و خود بخش خصوصی هم گویا چندان تمایلی به گسترش فعالیت خود نداشته اند و پیگیر رفع مشکلات در زمینه سرمایه گذاری خود نشده اند و با توجه به این که حضور بخش خصوصی می تواند اقتصاد کشور را شکوفاتر کند، باید مشکلات موجود در سر راه حضور آنان در عرصه های اقتصادی را کالبد شکافی کرده و آنان را برطرف کنیم تا انرژی لازم در جهت توسعه بخش خصوصی فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز