خبرگزاری کار ایران

رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

شهید پژوهی و شهید محوری در مدرسه، محله و مسجد در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۱۴۸

رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: شهید پژوهی و شهید محوری در هر مدرسه، محله و مسجد در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه هم اندیشی ریاست عالی بنیاد با نخبگان تشکل های شاهد و ایثارگر لرستان با بیان اینکه دولت‌ها به تنهایی بدون نخبگان نمی‌توانند تحولات بنیادین، اساسی و ماندگار ایجاد کنند، اظهار داشت: حفظ و نگهداری از تفکرات دولت با حضور نخبگان ضروری است و در تبیین و جهاد امور توضیح داده خواهد شد اما همسویی نخبگان در این مسیر موثر است.

وی افزود: در پیشانی این مسیر، نخبگان ایثارگر می‌باشند چراکه خون و زندگی خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و توسعه کشور را در اولویت قرار می‌دهند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ما کشوری مستقل، مردمی و عزتمند هستیم و دشمنان یک جنگ تمام عیار بدون زمان در ابعاد مختلف بر ما تحمیل می‌کنند و در گذشته این جنگ در جبهه ای کاملا مشخص بوده اما اکنون این جبهه متفاوت شده و هوشیاری بالایی نیاز دارد.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه خودباوری و اعتماد به نفس همچنین عزتمندی ضروری است، افزود: نخبگان موتور پیش برنده جامعه‌ هستند، تاکنون هزاران میلیارد تومان در طول ۴۰ ساله انقلاب تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده اما همچنان وضعیت بیکاری آزار دهنده است.

وی بیان کرد: نخبگان با هدایت افراد و هدفمند کردن تسهیلات می‌توانند شغل پایدار ایجاد کنند، نخبگان فرهنگی باید میدان داری کنند و اقدامات لازم فرهنگی را در اختیار چهره‌های موثر قرار خواهیم داد.

وی افزود: شهیدان از مقام بالایی برخوردار هستند و قله های شناخته شده می‌باشند و باید تلاش کنیم شهید پژوهی، شهید مبنایی و شهید محوری در هر مدرسه، محله و مسجد در دستور کار قرار گیرد و از اولویت‌های برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در ۱۸ ماه اخیر بودجه بنیاد نسبت به پارسال بیش از ۲ و نیم برابر شده و به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده همچنین ۴۳۰ هزار مورد دیدار با خانواده شهدا در کشور انجام شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مزار شهدا پایگاه توسعه معنویت هستند و ساماندهی گلزار شهدای هر شهرستان به صورت ویژه‌ در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز