خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان :

گسترش فرهنگ سازش، ایجاد امنیت در جامعه به ارمغان می آورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۱۹

رئیس کل دادگستری لرستان گفت :نتیجه گسترش و بسط فرهنگ سازش، ایجاد امنیت در جامعه را به ارمغان می آورد .

به گزارش ایلنا ، حجت‌الاسلام سعید شهواری در همایش ستاد صبر لرستان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در آموزه‌های دینی اظهار داشت: برای تحقق جامعه ایمانی همراه با برادری به روایت و تعابیر مهمی اشاره شده، به‌نحوی که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که بافضیلت‌ترین صدقات و احسان‌ها، اصلاح بین یکدیگر است.

رییس کل دادگستری لرستان، صلح را فرهنگی اسلامی و قرآنی خواند و افزود: قرآن کریم فرهنگ صلح و سازش را فرهنگ برادری می‌داند، چرا که خصیصه مهم جامعه ایمانی، زندگی برادرانه و نتیجه این زندگی همراه با صلح و سازش است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه گسترش فرهنگ سازش، ایجاد امنیت در جامعه است، گفت: ستاد صبر از ابتکارات شورای حل اختلاف بوده که دارای آثار و برکات بسیار است.

 رئیس کل دادگستری لرستان با تشکر از زحمات شورای حل اختلاف صلح یاران، بزرگان و معتمدان تلاشگر در این عرصه اظهار داشت: انتظار می رود بیش از گذشته در راستای مهربانی، دوستی، صلح و سازش گام برداشته شود همچنین عظمت مردم لرستان اقتضا می کند بیش از دیگران برای ترویج فرهنگ صلح و سازش حضور فعالانه و تاثیرگذار داشته باشند.

 حجت‌الاسلام شهواری گفت: تعمیق فرهنگ صلح و سازش، اخوت و برادری مردم لرستان از جمله وجوه متمایز و ممتاز این استان است که در این دیار نسبت به دیگر نقاط پررنگ تر می باشد.

 وی با بیان اینکه آمار صلح و سازش در لرستان گویای اهمیت این فرهنگ در استان است بیان کرد: تعداد پرونده های شورای حل اختلاف و پرونده های قتل نشانه پذیرش مردم این استان از این فرهنگ غنی است.

 حجت‌الاسلام شهواری ادامه داد: صلح و سازش، مهم ترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است و چنانچه خواستار یک خانواده پویا و اجتماع در حال تعالی هستیم باید توجه کنیم که گذشت پایه اساسی این نظام است.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر گسترش فرهنگ سازش و گذشت تصریح کرد: همچنین تصمیم اولیای دم که با کرامت و شرافت فرهنگ گذشت را زنده می‌کنند، شایسته تقدیر و تشکر ویژه می باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز