خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

مبنا و مشروعیت مقام قضایی از جانب خداوند و پیامبر (ص) است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۱۹

استاندار لرستان گفت: مبنا و مشروعیت مقام قضایی از جانب خداوند و پیامبر اکرم(ص) تعیین شده است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار  روز پنجشنبه - چهاردهم اردیبهشت -در مراسم معارفه ی مدیرکل دادگستری استان لرستان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در مورد منصب قضا در نظام اسلامی، عنوان کرد: حکم مقام قضایی از طرف فقیه جامع الشرایط که جانشین پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهماالسلام در نظام اسلامی است تعیین می شود که در واقع همان مشروعیت از جانب خداوند و پیامبر اسلام(ص) به عنوان جانشین خداوند است.

وی اظهار کرد: تمامی احکام و مسئولیت هایی که در نظام اسلامی صادر می شوند در قوه قضاییه به صورت مستقیم و در سایر سطوح به صورت غیرمستقیم از ولی فقیه مشروعیت می گیرند.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که در رأس سران سه قوه بالاترین اشتراکات وجود دارد، تصریح کرد: این اشتراکات و همراهی ها همواره در مسیر خدمت و مقابله با دشمنان وجود داشته که در این دوره در بالاترین سطح ملموس است.

زیویار با تشبیه همراهی سه قوه در این دوره به یک فرصت تکرار نشدنی و غیر قابل وصف با ادوار گذشته، گفت: این دوره یکی از سخت ترین برهه ها بعد از انقلاب اسلامی است که هم در خدمت و هم در مقابله با فتنه دشمنان در قالب یک همدلی و همراهی تجسم پیدا کرد.

وی عنوان کرد: اگر این همدلی و همراهی سه قوه نبود به طور قطع کشور با مشکلات غیر قابل جبران مواجه می شد.

استاندار لرستان در ادامه به کارنامه قابل قبول استان در مقابله با فتنه های سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: به غم تمامی مسائل و مشکلاتی که در کشور و در استان وجود دارد با همدلی و همراهی تمامی ارکان در استان کمترین صدمه و آسیبی به امنیت و آسایش مردم وارد نشد.

زیویار دلیل این همراهی را توجه به مبنا و مشروعیت تعریف شده این مناسک مطابق فرمایش امام(ره) برشمرد و گفت: بر اساس این مبنا تکالیف قانونی و مبنای اعتقادی آن به خوبی تعریف شده که از صدر تا ذیل همه ی اجزا حاکمیت را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: اگر چه ممکن است در استان در سلایق تفاوت هایی وجود داشته باشد اما سال گذشته دیدیم که در مقوله امنیت و مبارزه با فتنه خوش درخشیدند که نشان از همراهی و همدلی در این مبارزه دارد.

استاندار لرستان به تعامل خوب و ارتباط موثر مدیرکل سابق دادگستری با مجموعه اجرایی استان از زمان شروع به خدمت دولت سیزدهم در لرستان اشاره کرد و گفت: در این مدت همراهی دستگاه قضا در استان با مجموعه اجرایی در بالاترین سطح انجام شد که جای تقدیر دارد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس قوه ی قضاییه کشور و دیگر مدیران ارشد استان برگزار شد، از زحمات محمد رزم مدیر کل سابق دادگستری استان تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین سعید شهواری به عنوان مدیر کل دادگستری لرستان معارفه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز