خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه نماز جمعه تهران:

ملت خواستار رفع ابهام از حادثه مرحومه «مهسا امینی» هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۷۳

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: ملت ایران خواستار اشد مجازات برای فتنه انگیزان نیابتی هستند، ملت از چهره‌های ورشکسته و دشمن شاد کن اعلام انزجار کردند و حساب جوانان فریب خورده را از آشوبگران جدا دانستند. ملت خواستار رفع ابهام از حادثه مرحومه مهسا امینی هستند تا ماجرای آن دقیق معلوم شود و جایی برای سوءاستفاده دشمنان باقی نماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه نماز جمعه تهران گفت: با تقوا فرد و جامعه مومن به همه آرزوهایش خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: ماه ربیع الاول که ماه بهار است، خداوند در این ماه، نگاه ویژه ای داشته است. با تولد پیامبر اعظم(ص) همه برکات ، هم قرآن و هم فطرت متولد شد و همه فضیلت ها با او به اوج رسید. ماه ربیع الاول ماه خاصی است و این الگو که بعنوان مدینه النبی شناخته می شود در علم و معرفت و عقل و تدبیر و عزت و شکوه، مثال زدنی است. ماه ربیع الاول فرصت خوبی است که جامعه ما یکبار دیگر الگوی نبوی را بازخوانی کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: یاد شهدای ماجراهای اخیر را گرامی می دارم، خداوند به خانواده  آنان صبر دهد. 

حاج‌علی‌اکبری گفت: از سپاه پاسداران مقتدر به خاطر سرکوب و عملیات نابودی پایگاه‌های تروریست های تجزیه طلب صمیمانه تشکر می‌کنیم. این گروهک ها در ۵۰ تا ۶۰ پایگاه خود در اقلیم شمال عراق انواع مفاسد را علیه امنیت ایران انجام داده بودند.امنیت ایران قابل مسامحه نیست.

وی  در ادامه تصریح کرد: ما با استخراج جنگ‌های عظیم دفاع مقدسمان می‌توانیم با سرعت  و دقت بیشتر به هدف  و آرمان های انقلاب برسیم و هنوز اندکی از آن استخراج نشده است.  

حجت الاسلام حاج علی اکبری درباره حوادث اخیر کشور نیز گفت: حماسه اول و سوم مهر اتفاق بزرگی بود. ساختن حماسه تازه ای در دل این دشواری ها و فتنه ها توسط امت عزیز ما رخ داد و  ملت ما با بصیرت و دشمن شناسی، فتنه گران را در صحنه تنها گذاشت و بعد حماسه های تازه ای از حضور پرشور و پرشعورشان  را  آفریدند و   فتنه گران را محکوم کردند. این ملت عزیز می تواند پرچمداری ساخت امت اسلامی در استانه ظهور امام عصر (عج) را داشته باشد و این حق ملت ماست. این ملت بر وحدت تاکید کردند و خواستار اشد مجازات برای آشوبگران وحشی شدند و امیدواریم دستگاه قضایی با قاطعیت و به سرعت با آنان برخورد کند.

وی تاکید کرد: ما باید از این تهدیدی که پیدا شد و از دل این تهدید،  فرصت ها بسازیم و این هنر امام و امت ماست. امنیت ما که به قیمت خون شهدای ما بدست آمده ، امتیاز ویژه ایران ماست و برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی سرمایه ماست و باید بیشتر از قبل قدرش را بدانیم و تولیدکنندگان امنیت را قدر بدانیم و وحدت را بیشتر قدر بدانیم‌. همان چنان که رییس جمهور گفتند آمادگی بیشتری برای شنیدن صدای معترض و منتقد در آینده خواهیم داشت و جهاد تبیین را بسیار جدی تر خواهیم گرفت و راه حل ویژه جهاد تبیین است.

وی  در ادامه گفت: ملت ایران خواستار اشد مجازات برای  فتنه انگیزان نیابتی هستند ، ملت از چهره‌های ورشکسته و دشمن شاد کن اعلام انزجار کردند و حساب جوانان فریب خورده را از آشوبگران جدا دانستند. ملت خواستار رفع ابهام از حادثه مرحومه  مهسا امینی هستند تا ماجرای آن دقیق معلوم شود و جایی برای سوءاستفاده دشمنان باقی نماند.

در ادامه حاج علی اکبری گفت: ما باید از دل تهدیدی که پیدا شد، فرصت بسازیم. این هنر امام عزیز و شهید سلیمانی است و باید سازندگان و تولیدکنندگان امنیت در کشور را بیش از گذشته قدر بدانیم. وحدت و انس و الفت درونی خود را قدر بدانیم و همانطور که رئیس جمهور گفت، صدای مخالف را هم بشنویم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: جهاد تبیین راه حل ویژه برای حل این موضوع است و باید بیش از گذشته به جهاد تبیین توجه کنیم تا به ساخت ایران قوی برسیم. باید بیش از گذشته به آموزش و پرورش اهمیت بدهیم و زیست قانونی را به عنوان گفتمان قالب، بیش از گذشته دنبال کنیم. بغض و کینه دشمن نسبت به قرآن، پرچم، حجاب رهبرمان و ایرانمان را در این حوادث دیدم که ان‌شاءالله بیش از گذشته قدر آنها را خواهیم دانست.

وی همچنین تاکید کرد: در حوادث اخیر نسبت به حجاب حرمت شکنی صورت گرفت. وقتی نص دین و توصیه شهیدانمان و هجوم بی‌امان دشمن را به حجاب و عفاف می‌بینیم، می فهمیم عفاف و حجاب چه گوهری است؛ این اصل اصیل و فطری پر رمز و راز برای تکریم زنان ما است. در این ماجرا نسبت به حجاب زنان مومن و عفیف ما تعرض شد. من از دستگاه قضایی و قانون گذار می خواهم نسبت به حجاب بانوی مسلمان و مومن سختگیرانه قانونگذاری کنند. هرکسی نباید به خود اجازه دهد نسبت به حجاب بانوی مومن تعرضی داشته باشد؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: ما برای این ارزش بزرگ جان خود را گذاشتیم و جوانان ما خون دادند. امیدواریم با درایت همه از دل این تهدیدها فرصت ساخته شود و سربلند از دل این بحرانها بیرون بیاییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز