خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری بیش از یازده هزار دوره آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۴۶

مدیرکل کمیته امداد لرستان از برگزاری بیش از یازده هزار دوره آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد در استان خبر داد.

جلال شیخ‌پور در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ داریم بحث کمک به نخبگان و استعدادهای برتری بود که در سال ۱۴۰۱ بیش از  ۴۸۰ نفر از آن‌ها را شناسایی کردیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان تصریح کرد: این افراد نخبه‌های علمی بودند که دارای مقالاتی به چاپ رسیده در نشریه‌های مختلف و اختراعاتی داشتند و نخبه‌های ورزشی داشتیم که در قالب تیم ملی مدال‌های جهانی به دست آوردند، نخبه‌های فرهنگی داشتیم که حافظ قرآن بودند.

وی افزود: در سال آینده روند اشتغال‌زایی به طور جد دنبال می‌شود و با برنامه راه‌اندازی مشاغل نو و جدید و مشاغلی که هم بازار کار دارد و هم یک خدمت اجتماعی در سطح جامعه ایجاد می‌کند، پیش می‌رویم.

شیخ‌پور بیان کرد: تعداد این اشتغال بستگی به اعتباری دارد که به این موضوع اختصاص داده شود که ما بر مبنای آن منابعی که داریم طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان تصریح کرد: نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوره آموزشی مهارت‌آموزی، انگیزشی، پایدارسازی مشاغل ایجاد شده از قبل برگزار کردیم که در این رابطه بیش از شش میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: به طور قطع یکی از برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ دنبال می‌کنیم این است که مددجویانی که چند سال پیش تحت پوشش ما بودند و تسهیلاتی دریافت و مشاغلی ایجاد کردند و مشکل مسکن آنان مرتفع  شده و تقریباً نیازی به حمایت امداد ندارند در یک چرخه نرم از حمایت امداد خارج شوند.

شیخ‌پور تصریح کرد: خیلی از این افراد خودشان مایل به دریافت کمک نیستند، یعنی یک زمانی از امداد کم می‌گرفتند ولی امروز به آن کمک می‌کنند و مشاغلی راه‌اندازی کردند که چندین نفر در کنار آن‌ها نان می‌خورد، پیش‌بینی ما این است که سال آینده بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ خانواده خودکفا شده در سطح استان داشته باشیم که از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان بیان کرد: تعداد زنان بی‌سرپرستی که بیمه آن‌ها پرداخت شده طی سال گذشته حدود ۹۰۰ نفر است که دیگر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند و از چرخه دستگاه حمایتی خارج شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز