خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۱۰۰ کیلومتر از کانال های کشاورزی لرستان توسط بسیج سازندگی سپاه احداث شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۷۹۲

مسئول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۱۰۰ کیلومتر از کانال های کشاورزی استان توسط بسیج سازندگی سپاه احداث شده است.

احسان جهانبخش  در گفت و گو با ایلنای لرستان با اشاره به این‌که عرصه دیگری برای فعالیت‌های بسیج سازندگی بحث آب کشاورزی است، اظهار کرد: در این رابطه طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۱۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با مجوز جهاد سازندگی استان دریافت کردیم.

وی بیان کرد: بنا بوده با این مبلغ ۱۵ کیلومتر کانال کشاورزی در ۱۵ نقطه استان انجام شود که با زحمات نیروهای جهادی ۷۱ کیلومتر کانال کشاورزی کار کردیم و در این حوزه ۴۵۰ درصد عملکرد داشتیم.

این مسئول ادامه داد: هر یک کیلومتر کانال کشاورزی ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی را مشروب می‌کند که برای هر هکتار ۵۰۰ کیلوگرم افزایش محصول داریم که با احتساب آن سال اول ۴۵ میلیارد تومان افزایش محصول در استان اتفاق افتاد.

جهانبخش تصریح کرد: دولت در این عرصه هرچه سرمایه‌گذاری کند افزایش محصول را در پی دارد و مانع از واردات این محصولات استراتژیک به کشور می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: ۲۶۰۰ کیلومتر طول کانال‌های کشاورزی لرستان است که ۶۰۰ کیلومتر آن انجام شده بود و ۱۰۰ کیلومتر آن را سپاه انجام داده و در حال حاضر نیز ۷۱ کیلومتر را بسیج سازندگی به این کانال‌ها اضافه کرد.

وی ادامه داد: اعتباراتی برای سال ۱۴۰۱ گذاشته شده اما هنوز مبلغی به بسیج سازندگی ندادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز