خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

هزار و ۱۴۲ پروژه در هفته دولت کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود/بسیج شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۹۲۰

استاندار مازندران از افتتاح هزار و ۱۴۲ پروژه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی‌پور امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری مازندران با گرامیداشت هفته دولت گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های دولت شهید رجایی که در تاریخ ماندگار شد مردمی بودن آن است و به عنوان الگوی موفق مورد توجه نظام اسلامی و تثبیت مردم قرار گرفت.

وی ولایت پذیری را از دیگر شاخصه‌های شهید رجایی عنوان کرد و افزود: متصل بودن او به امام خمینی (ره) این محبوبیت را افزایش داد.

استاندار مازندران گفت: دولت مردمی سیزدهم در طول یک سال بیشترین سفرهای استانی و تعامل مردمی را داشتند به تاسی از دولت مردمی استانداری مازندران حضور در محافل مردمی را در شهرستان‌ها و جریانات تاثیرگذار مختلف شروع کرد.

وی افزود: جهاد تبیین یکی از دستور کار مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریف و کتمان انقلاب اسلامی است و رسانه‌ها در تبیین این مهم نقش اثرگذاری دارند.

حسینی‌پور ادامه داد: هفته دولت یک مناسبت ارزشمند در تاریخ اسلامی است که به نام شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر نام‌گذاری شده است که نمونه‌ای از 

الگوی کامل خدمت‌گزاری بی‌منت بوده‌اند. مسئولان باید به بازخوانی رسالت و مدل مدیریتی آن شهیدان بزرگوار بپردازند.

استاندار مازندران یکی از رویکردهای اساسی این دولت مهار بیماری کرونا بوده است، ادامه داد: در آغاز دولت سیزدهم کشور با بیماری منحوس کرونا مواجه بود، دولت با اولویت‌گذاری بر جان مردم با واردات واکسن توانست به سرعت وضعیت بیماری کرونا را مدیریت کند. 

حسینی‌پور گفت: استان مازندران رتبه نخست تزریق واکسن کرونا را در کشور دارد و با توجه به پیک هفتم در استان اما با اقدامات به موقع میزان مرگ و میر به حداقل رسید

وی به ظرفیت بنادر استان مازندران اشاره کرد و افزود: بندرامیرآباد می‌تواند کریدور شمال- جنوب باشد و حتی پدافند غیر عامل برای جمهوری اسلامی ایران به شمار آید.

استاندار افزود: مازندران به عنوان کشاورزی در شمال کشور باید به لحاظ زیرساخت مورد توجه قرار گیرد و ما نیز وظیفه داریم در صادرات محصولات کشاورزی کمک حال کشاورزان این استان باشیم.

حسینی‌پور کشاورزی را اولویت مهم استان برشمرد و اعلام کرد: به رغم نامهربانی‌هایی که در این استان وجود داشت اما توانست در تولیدات محصولات کشاورزی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دهد.

استاندار مازندران گفت: رسانه‌های مازندران باید بر تداوم این اقتدار پافشاری کرده و همراه باشند.

وی به وجود ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان در مازندران اشاره کرد و افزود: به‌رغم این تعداد شرکت اما در حوزه کشاورزی ورود نداشتند اما در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا این شرکت‌ها به موضوع کشاورزی ورود پیدا کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه در مازندران کمبود آب نیست؛ مدیریت آب نداریم، گفت: بخش زیادی از اراضی کشاورزی زه‌کشی نشده است اما امسال با مدیریت هوشمندانه این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به دلیل اهمیت دادن به حوزه کشاورزی بیشترین تسهیلات بانکی استان مربوط به این بخش است و رتبه نخست در تسهیلات کشاورزی و رتبه دوم در پرداخت تسهیلات در واحد‌های تولیدی دارد.

حسینی‌پور به موضوع گردشگری در استان پرداخت و عنوان کرد که در طول یک سال گذشته مجوزهای زیادی در حوزه گردشگری صادر شد.

وی افزود: بنا داریم با تمهیدات لازم میزان گردشگر خارجی به استان مازندران را تا پایان دولت به یک میلیون نفر برسد.

حسینی‌پور یادآور شد: تاکنون به بهانه‌های مختلف اجازه ندادند تا مازندران از صنایع مادر برخوردار شود اما ما تلاش می‌کنیم این اتفاق در استان رقم بخورد.

استاندار مازندران از افتتاح هزار و ۱۴۲ پروژه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: با افتتاح پروژه‌های دولت هزار و ۵۳۹ شغل در استان ایجاد می‌شود.

حسینی‌پور با اعلام اینکه ۹۳۵ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان و ۲۰۷ پروژه با اعتبار ۳هزار و ۷۳۴ در در این هفته افتتاح می‌شود.

وی افزود: از تعداد پروژه‌های افتتاحی هفته دولت ۱۳۲ پروژه مربوط به واحد‌های صنعتی است که با اعتبار ۷۷۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز