خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان:

پایش و راستی‌آزمایی تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۲۳۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پایش و راستی‌آزمایی تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت تمام انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی جهانی روز چهارشنبه - بیست هشت دیماه - در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سامانه رصد ملی اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی در این سامانه بارگذاری می‌شود.

جهانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: با ابلاغ مشترک وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لرستان برای سال جاری متعهد به ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۹ هزار نفر شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت اطلاعات اشتغال‌های ایجادی در سامانه ملی رصد شده‌اند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، اطلاعات بیش از ۲۸ هزار نفر در سامانه رصد ملی اشتغال به ثبت رسیده است. جهانی اظهار کرد: تعهدات ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در ابتدای امسال اعلام شده و هر دستگاه‌ اطلاعات مربوط به اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کرده و ما نیز آن را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: اطلاعاتی که در خصوص اشتغال دستگاه‌ها در رصد ثبت می‌شود مربوط به نام و نام خانوادگی، کد ملی، کارگاه، جی پی اس مکان و ... است.

این مسئول یادآور شد: برای راستی‌آزمایی اشتغال اعلامی شده دستگاه‌های اجرایی استان، اقدام به اجرای طرح پایش نیز کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: تاکنون بخش مهمی از این تعداد ثبت شغل توسط جهاد دانشگاهی و ... مورد پایش تلفنی و میدانی قرار گرفته است.

جهانی گفت: اشتغال مهم‌ترین دغدغه ما بوده و به علت محدودیت فرصت‌های شغلی به‌ویژه دستگاه‌های دولتی باید نسبت به آینده‌نگری، برنامه‌ریزی و تغییر نگاه به اشتغال در استان اقدام شود.

وی بر تحقق اشتغال تعهد شده دستگاه‌های اجرایی در سال‌جاری تاکید کرد و با تاکید دوباره به اینکه اشتغال تعهد شده سال جاری توسط هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان به دبیرخانه کارگروه اشتغال اعلام شده است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیت و تسهیلاتی که در اختیار دارند میزان اشتغالی را که می توانستند سال جاری ایجاد کنند به دبیرخانه کارگروه و استانداری اعلام و متعهد شدند تا پایان سالجاری آن را محقق و در سامانه رصد به ثبت برسانند.

جهانی تصریح کرد: بیشتر اشتغال ایجاد شده دستگاه‌های اجرایی از طریق پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی، تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی بوده و این اداره کل اقدام به راستی آزمایی و پایش اشتغال ایجاد شده در استان می‌کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال یک جریان فرابخشی است و مربوط به یک ارگان و دستگاه اجرایی نیست و همه نهادها، ارگان‌های دولتی و مردمی با کمک، همکاری و تشویق سرمایه‌گذاران و اعطای مشوق‌های لازم در اشتغالزایی نقش آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز