خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

توسعه در بخش کشاورزی نیازمند حمایت و توجه ویژه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۱۰۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به زود بازده بودن بخش کشاورزی ، گفت :توسعه در بخش کشاورزی نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

به گزارش ایلنا،  سید عماد شاهرخی در نشست هم اندیشی معاونان بهبود تولیدات دامی منطقه چهار کشور در لرستان، یکی از چالش‌های عمده در بخش کشاورزی را سرمایه‌گذاری در این حوزه عنوان کرد و گفت : در همه کشورهای توسعه یافته به میزان رشد اقتصادی، تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد، این در حالی است که این رقم در کشور ما بیش از پنج درصد نبوده است.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص ملی در بخش کشاورزی ۱۳ درصد می باشد ، افزود :توسعه در بخش کشاورزی نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش کشاورزی از بخش صنعت و خدمات ارزان‌تر است، اظهار کرد: از طرفی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی زودبازده هم است.

شاهرخی بیان کرد: با توجه به میانگین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در استان‌های منطقه چهار، نیاز است به این بخش توجه بیشتری شود.

وی میانگین کشوری تولید و اشتغال در بخش کشاورزی را ۱۹ درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که این رقم در لرستان ۲۹ درصد است.

شاهرخی، گفت: طبق برنامه وزیر جهادکشاورزی قرار است میزان تولید محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۴ از ۱۲۵ میلیون تن به ۱۵۰ میلیون‌تن برسد، تحقق این برنامه مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است، البته سرعت عمل در اجرا و تکمیل طرح‌ها نیز بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم حجم گلخانه‌های استان ۷۸ هکتار بوده است، عنوان کرد: اما ظرف یک سال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث شده است، که در بهمن ماه افتتاح می‌شوند.

شاهرخی به خرید ۵۰۰ تن گوشت منجمد نیز اشاره کرد و گفت: دولت برای خرید این میزان گوشت که آن را با قیمت ۱۵۵ هزار تومان عرضه می‌کند، یارانه ۳۵ میلیارد تومانی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز