خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان:

دولت یارانه حذف ارز ترجیحی را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۳۵۶

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: دولت یارانه حذف ارز ترجیحی در بخش دارو را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

به گزارش ایلنا، رامین منظمی در جلسه بررسی مشکلات کارگری و صنفی و حل مشکلات بیمه‌ای کارگران که با حضور مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، به ارائه روزانه ۱۷ هزار خدمت در مراکز درمانی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در کل استان ۱۲ مرکز درمانی، سه بیمارستان، سه پلی کلینیک و ۶ درمانگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از این رقم یک بیمارستان و یک پلی کلینیک در بروجرد وجود دارد، افزود: براساس سطح‌بندی و جمعیت بیمه‌شده خدمات سازمان تعریف می‌شود که بیمارستان کوثر از ۳۲ تخت بر اساس سطح‌بندی و جمعیت بیمه‌شده می‌تواند ۶۴ باشد که با پیگیری‌های نماینده مردم بروجرد و مساعدت سازمان بیمارستان به ۹۶ تخت ارتقا یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان با اشاره به مسئله دندان‌پزشک، اضافه کرد: این مهم مشکلی است که در کل کشور وجود دارد که مجوز ۱۶۰ نیرو در آزمون به ما داده شد. برای پلی کلینیک آیت الله بروجردی و بیمارستان کوثر در آزمون امسال دو دندانپزشک داشتیم که هردو ظرفیت متاسفانه خالی ماند و هیچ شرکت‌کننده‌ای از بروجرد نداشت.

منظمی خاطرنشان کرد: همچنین امسال چهار پرستار برای بروجرد داشتیم که از این چهار تا یکی از پرستارها باید با ایثارگری جذب می‌شد که سه نفر از آن‌ها جذب شده و ظرفیت یک نفر خالی ماند.

وی با اشاره به جذب نیروی بومی در بروجرد، گفت: در حال حاضر بخشی از دانش‌آموخته‌های بروجردی در شهرهای ازنا، دورود، پلدختر و ... مشغول به کار هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی ادامه داد: امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان دارو خریداری شده که ۵۲ میلیارد تومان در اردیبهشت‌ماه خرید شده است.

منظمی با بیان اینکه در مراکز کمبود دارو نداریم مگر اینکه دارویی در بازار موجود نباشد، اظهار کرد: در این هشت ماه ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط دارو بوده، دولت یارانه حذف ارز ترجیحی را به بیمه سلامت پرداخت می‌کند و انتظار داریم برای سازمان تأمین اجتماعی نیز این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در کل استان ماهیانه ۱۵۰ هزار ویزیت پزشک عمومی داریم که در شهریور و مهرماه در دوره پیک آنفولانزا ویزیت دو برابر شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: طی ۸ ماهه امسال در بیمارستان کوثر ۱۰۲ هزار ویزیت عمومی، ۲۸ هزار ویزیت تخصصی، چهار هزار عمل جراحی رایگان و ۵۶۰ زایمان انجام شده است.

منظمی اضافه کرد: همچنین در مدت یاد شده در پلی کلینیک بروجرد ۲۰۰ هزار ویزیت عمومی و ۱۴ هزار ویزیت تخصصی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز