خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان مطرح کرد؛

افزایش مصرف خودسرانه و خارج از نسخه پزشک دارو در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۷۲۹

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان گفت: مصرف خارج از استاندارد و بی رویه دارو میان شهروندان، سبب افزایش تاسیس داروخانه در شهرستان کاشان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، امیر رضا آذر نوش با بیان اینکه هر ماه بیش از ۱۰ میلیارد تومان بابت هزینه های درمان به بیمارستان شهید بهشتی پرداخت می شود تاکید کرد: میزان بدهی مدیریت درمان کاشان به دانشگاه علوم پزشکی کمتراز ۸۰میلیارد تومان است که در حال پرداخت است.

وی افزود: مدیریت درمان با ۷۸ داروخانه طرف قرارداد است و به تازگی مجوز ۱۲ داروخانه جدید نیز صادر شده و جمع این داروخانه ها به ۹۰ مورد خواهد رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان، خود مراقبتی و پیشگیری را مناسب تر از خود درمانی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان کاشانی علاقه شدیدی برای مصرف خودسرانه دارو، خارج از دستور و نسخه پزشک دارند؛ همین امر سبب پرداخت هزینه های غیر معمولی در حوزه دارو شده به طوری که سبب افزایش تاسیس داروخانه در شهرستان کاشان شده است. 

آذرنوش اعلام کرد: ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کاشان و آران وبیدگل تحت پوشش حمایت های درمانی هستند و ۷۵ درصد افراد بیمه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان یک هزار و ۱۹۵ تخت بستری دراختیار دارد و با ۸۱ پزشک عمومی، ۸۸ متخصص و فوق تخصص، ۲۱ دندانپزشک، ۲۴ آزمایشگاه و ۷۸ داروخانه طرف قرارداد است.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی هتلینگ بیمارستان شبیه خوانی کاشان با ظرفیت ۲۳ تخت و خرید مخزن ۱۰ تنی اکسیژن به منظور تامین نیازهای ایمنی و اکسیژن رسانی به ویژه برای نوزادان۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و از این منظر این مرکزدارای بالاترین استانداردهای درمانی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز