خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان:

به دو هزار و ۵۰۰ مسجد در لرستان نیاز داریم که باید ساخته شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۷۸

تعداد مساجد موجود در استان پاسخگوی نیاز مردم نیست، مطابق برآوردها در استان به دو هزار و ۵۰۰ مسجد دیگر نیاز داریم که باید ساخته شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: تعداد مساجد موجود در استان پاسخگوی نیاز مردم نیست، مطابق برآورد‌ها در استان به دو هزار و ۵۰۰ مسجد دیگر نیاز داریم که باید ساخته شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز در جمع خبرنگاران در خصوص سازماندهی و شناسنامه دار کردن مساجد استان گفت: تمام مساجد استان وارد سامانه سازمان اوقاف شده و اعضای هیئت امنای آن‌ها نیز معرفی شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مساجد موجود در استان پاسخگوی نیاز مردم نیست، عنوان کرد: مطابق برآورد‌ها در استان به دو هزار و ۵۰۰ مسجد دیگر نیاز داریم که باید ساخته شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان ادامه داد: البته مساجدی را که در استان داریم که به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند که باید تلاش کنیم از فضای مساجدی که در استان داریم به نحو احسن و مطلوب استفاده شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: در جلسه با استاندار جدید استان در خصوص آزادسازی حریم بقعه امامزاده زید بن علی(ع) خرم آباد، پرداخت ۱۰ میلیارد ریال در مرحله نخست برای این امر مصوب شده است.
حجت‎الاسلام مرتضی خاکباز افزود: این در حالی است که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت آزادسازی حریم امامزاده زید بن علی خرم‎آباد نیاز است.

وی تصریح کرد: امامزاده زید بن علی(ع) به عنوان نگین شهر خرم‎آبادمحسوب می‌شود که در سال ۹۰ دولت مصوب کرد اطراف این امامزاده آزادسازی شود و در این راستا مقرر شد نقشه‎ای ترسیم شود که متاسفانه نه نقشه ترسیم و نه اعتباری به این امر اختصاص داده شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط استانداری لرستان، و با توجه به موقوفه بودن بخشی از اطراف امامزاده زید بن علی(ع) این مکان مقدس از بن بست و حد و حصر آزاد شود.

حجت الاسلام خاکباز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار زائران امامزادگان سطح استان بیان داشت: از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از دو میلیون نفر به امامزاده‌های استان مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در تمام بقاع متبرکه استان عنوان کرد: همچنین طی سالجاری طرح سوگواری یاس را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در سطح بقاع متبرکه استان داشتیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از اجرای طرح نشاط معنوی برای دانشجویان و دانش آموزان مدارس خبر داد و بیان داشت: همچنین طرح ضیافت الهی را در ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه به انجام رساندیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز