خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خبر داد:

ثبت 5وقف جدید در ابتدای سال 94

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۰۰۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از 28اسفند تا 15 فروردین 94 طرح آرامش بهاری در 240 بقعه متبرکه استان مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 5 وقف جدید درابتدای سال 94 به ثبت رسید اظهار داشت: ارزش مالی این موقوفات حدود 5 میلیارد ریال است.

وی افزود: از 28اسفند تا 15 فروردین 94 طرح آرامش بهاری در 240 بقعه متبرکه استان مازندران اجرا می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه مراسم تحویل سال در 100 بقعه متبرکه با حضور پرشور مردم و مسئولین برگزار شد تصریح کرد: بیش از 120 هزار نفر هنگام تحویل سال در جوار امامزادگان حضور داشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: 110 سوییت و 870 زائر سرا در کنار بقاع متبرکه استان مازندران برای اسکان مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی از برپایی 100 خیمه معرفت در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: با حضور طلاب در این خیمه ها، پاسخ به شبهات دینی، مشاوره جوانان، عفاف و حجاب، غرفه کودکان انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه بیش از 200 روحانی در بقاع متبرکه حضور دارند افزود: مراسم شهادت دخت نبی اکرم با شکوه هرچه تمام تربا حضور سخنرانان کشوری در ایام نوروز برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در برخی بقاع متبرکه خبر داد و تصریح کرد: پزشکان در ایستگاه‌ها بصورت رایگان بیماران را ویزیت می‌کنند.

علیزاده به شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط تنگانگ ملت و دولت باعث وحدت کشور میشود و برنامه‌ریزی دشمن با هدف از بین بردن وحدت و انسجام میان مردم و دولت را نقشه بر آب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید شعار همدلی و همزبانی را چراغ راه قرار دهیم خاطر نشان کرد: مسئولان باید با الهام گرفتن از این شعار، با وحدت و همدلی به مردم خدمت رسانی نمایند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به رویکرد این اداره در سال گذشته خبر داد و  اظهار داشت: در جهت عملی کردن شعار سال گذشته مقام معظم رهبری ستاد اجرایی کردن فرامین رهبری  شکل گرفت که دائمی شد و در قالب دو کارگروه فرهنگی و اقتصادی فعالیت می‌کند.

علیزاده در رابطه با اختلاف بیمارستان رازی و اداره اوقاف به اجرای حکم به نفع اداره اوقاف خبر داد و گفت: قسمتی از حکم اجرا شد و مابقی با تعاملات به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

وی، اجرای امینانه نیات واقفین، تحول اقتصادی در حوزه موقوفات و تحول در منابع انسانی را از اولویت‌های برنامه اداره کل اوقاف مازندران در سال جاری نام برد و افزود: در سال 93 بیش از 170 موقوفه به ثبت رسید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز