خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن وظیفه همگان است

کد خبر : ۱۱۰۲۷۰

صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن وظیفه همگان است، اگر این کار را نکنیم روز حساب در محضر شهدا، ائمه معصومین(ع) و امام خمینی(ره) سرافکنده می‌شویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان: صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن وظیفه همگان است، اگر این کار را نکنیم روز حساب در محضر شهدا، ائمه معصومین(ع) و امام خمینی(ره) سرافکنده می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در مراسم افتتاح پایگاه مقاومت کارکنان و اساتید دانشگاه پیام ‌نور لرستان که با حضور جمعی از مسئولان استان و پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن انجام گرفت، مصطفی اسکندری بیان کرد: شهدا از همه چیز خود گذشتند و با خدا معامله کردند که اینگونه نام و یاد آن‌ها زنده ماند، امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران دشمن و استکبار حاضر نبود حتی یک لحظه هم ایران اسلامی باقی بماند به هر ترفندی دست می‌زد، ایجاد گروهک‌های کرد و عرب، جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس را برپا کرد موفق نشد، اما هنوز دشمن کوتاه نیامده است شروع به ترور دانشمندان کرد، دانشمندان عرصه علم و فناوری که شهید احمدی‌روشن یکی از آن‌هاست.

اسکندری با تأکید بر اینکه دشمن هیچ وقت کوتاه نمی‌آید و دست برنمی‌دارد، خاطرنشان کرد: باید فضای دانشگاهی را با فرهنگ ایثار و شهادت آغشته کنیم، هر چقدر فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم و به آن نزدیک شویم به‌‌ همان اندازه سلامت و سعادت فرزندان و جامعه خود را تأمین کرده‌ایم، اما هرچه‌قدر از راه شهدا و مقام ولایت زاویه بگیریم به‌‌ همان میزان دچار زیان و خسران خواهیم شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت به زبان نیست، بلکه باید منش شهدا را برای همه ترسیم کنیم، اضافه کرد: شهدای ما به کمال رسیدند نیاز به محافل، مجالس و نام‌گذاری ما ندارند ما باید برای سعادت خودمان راه شهدا را در پیش بگیریم و فرهنگ شهدا را ترویج دهیم.

اسکندری با تأکید بر اینکه امروز دشمن روی فکر و فرهنگ ما کار می‌کند، گفت: باید مواظب نسل پرتوان و پر استعداد جوانان باشیم و در گام نخست صیانت از فرهنگ شهدا را در دستور کار خود قرار دهیم؛ هر انسانی که خود را انسان نامیده و آزادی‌خواه است باید از فرهنگ ایثار و شهادت صیانت کند، بسیاری افراد که از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتند در نظام جمهوری اسلامی مطرود و مردود شدند.

وی ادامه داد: در گام دوم باید فرهنگ غنی شهادت را ترویج دهیم، امروز به برکت خون شهدا و در سایه مقام ولایت همه چیز داریم؛ در حوزه علوم هسته‌ای و هوافضا ایران اسلامی امروز دارد می‌درخشد و اعتقادات و رهنمودهای رهبری ما باعثشد که ایران اسلامی به اینجا برسد.

اسکندری در پایان اظهار کرد: صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن وظیفه همگان است، اگر این کار را نکنیم روز حساب در محضر شهدا، ائمه معصومین(ع) و امام خمینی(ره) سرافکنده می‌شویم، برای این فرهنگ غنی نسبت به وسع خودمان و نسبت به مقام والای ولایت تلاش کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز