خبرگزاری کار ایران

درافشانی خبر داد:

شهرداری قزوین آماده استقبال از مهر است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۵۸

در آستانه سال جدید تحصیلی، سرپرست شهرداری قزوین در جلسه ستاد مهر از آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای استقبال از بهار دانش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد درافشانی در این جلسه، با بیان این مطلب که تعداد زیادی از شهروندان برای جا به جایی های درون شهری از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در روز اول مهر به شهروندان خدمات رایگان ارائه می دهد.

این مقام شهرداری قزوین به بخشی از عملکرد مجموعه مدیریت شهری در آستانه سال جدید تحصیلی اشاره و بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته و آسیب شناسی های ترافیکی، محورهای پرتردد شهر در مهرماه شناسایی و برای تردد هرچه بهتر و ایمن تر دانش آموزان در این محورها برنامه ریزی شده است که خط کشی طولی و عرضی مقابل مدارس، فضاسازی شهر، ساماندهی سرویس مدارس، ارائه خدمات رایگان ناوگان اتوبوسرانی در روز اول مهر به شهروندان، هماهنگی با پلیس راهور و بهسازی چراغ های عابرپیاده و راهنمایی-رانندگی از مهم ترین این برنامه ریزی ها به شمار می رود.

درافشانی، رسیدگی به وضعیت پروژه های عمرانی، توقف حفاری ها، رسیدگی به وضعیت ورودی های شهر، استقبال از دانشجویان غیربومی در پایانه های مسافربری، توجه به موضوع زیباسازی مدارس شامل نقاشی بر روی دیوار 20 مدرسه دولتی و توجه به فضای سبز تعدادی از مدارس سطح شهر و نواحی منفصل شهری، شست و شو و پاکسازی ویژه شهر به خصوص معابر منتهی به مدارس را از دیگر سرفصل های کاری شهرداری قزوین برای استقبال از دانش آموزان در سال جدید تحصیلی برشمرد.  

وی توجه به ایمنی دانش آموزان را از اولویت های شهرداری قزوین عنوان کرد و افزود: در این راستا از  200 مدرسه استان به منظور رصد مسائل ایمنی آن ها در دو حوزه حریق و مقاوم سازی ساختمان بازدید به عمل آمده است، علاوه بر این، تعدادی از خودروهای آتش نشانی همزمان با بازگشایی مدارس در نقاط پرتردد شهر مستقر می شود.  

سرپرست شهرداری قزوین، همچنین از جمع آوری نخاله های ساختمانی از معابر و جلوگیری از دپوی مصالح، تعیین وضعیت پروژه های عمرانی و لکه‌گیری آسفالت معابر به ویژه مقابل مدارس به عنوان دیگر اقدامات شهرداری قزوین در آستانه بازگشایی مدارس نام برد.

رصد موضوعات ترافیکی، آماده باش سامانه 137، ارائه خدمات حمل و نقل در مناطق منفصل شهری، هماهنگی میان سازمان‌ها و مناطق شهرداری، اطلاع رسانی از عملکرد مجموعه مدیریت شهری و ساماندهی پروژه های عمرانی و جمع آوری مصالح ساختمانی از سطح معابر پرتردد شهر از مهم ترین موضوعاتی بود که سرپرست شهرداری قزوین در آستانه بازگشایی مدارس بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به آن ها تأکید کرد.

درافشانی، در این جلسه، خطاب به مدیران و رؤسای سازمان های زیرمجموعه شهرداری قزوین گفت: ایجاد هماهنگی به منظور کسب آمادگی هر چه بیشتر برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تلقی می شود و امیدواریم با همکاری و مشارکت تمامی سازمان ها سال جدید تحصیلی با کمترین دغدغه و بالاترین سطح خدمات آغاز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز