خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز:

فضای سبز تبریز تا پایان امسال به میزان ۳۰۰ هکتار افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۳۵

۳۰ پارک محله‌ای تا پایان امسال در تبریز ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از کاشت حداقل یک میلیون بوته گل طی روزهای آینده در قالب کاشت پاییزه و رنگین کردن تبریز و در استقبال از هفته نکوداشت تبریز و بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین حسن‌زاده همچنین از طرح نهال کاری انبوه در پاییز امسال در تبریز خبر داد و گفت: برخلاف تصور عمومی کار اصلی ما پاییز و زمستان شروع می‌شود تا برای آغاز فصل آینده و استقبال از بهار و تابسنان سال بعد با پشتوانه برنامه و اندیشه و مجهز آماده باشیم.

وی تصریح کرد: با کاشت به صورت انبوهکاری و جنگل کاری برای برنامه‌های سال آینده آماده می‌شویم.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه فضای سبز تبریز با چالش‌های زیادی روبرو است، افزود: ما به علت دوری از دریا از رطوبت نسبی در تبریز برخوردار نیستیم و سال گذشته زمستان طولانی و خشک و امسال نیز گرمایی خشک و طولانی را تجربه کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با اشاره به اینکه منابع آبی تبریز محدود است، اظهار داشت: هم اکنون شاهد میزان بالای تبخیر آبیاری گیاهان هستیم و با هر درجه افزایش دما، میزان تبخیر وتعرق فضای سبز ما هم ۲۰ میلی متر بیشتر می‌شود. وقتی در مورد فضای سبز شهری در تبریز صحبت می‌کنیم باید تمام این نکته‌ها را به یاد داشته باشیم.

حسن‌زاده همچنین با اشاره به عمده چالش‌های فضای سبز تبریز در روزهای اخیر افزود: با وقوع استرس‌های مربوط به کمبود آب برای فضای سبز در برخی مناطق شاهد وضعیتی اضطراری بودیم که با تلاش‌های شبانه روزی و آبیاری به وسیله تانکر این استرس‌ها را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه این برای ما درسی شد تا سال آینده را با برنامه ریزی بهتر و دقیق تری آغاز کنیم، گفت: امسال با همفکری و راهبرد شورای محترم شهر و شهرداری تبریز تا اندازه زیادی موفق شدیم با این چالش‌ها مقابله کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز همچنین از ایجاد ۳۰ پارک محله‌ای تا پایان سال جاری در تبریز خبر داد و گفت: شهری صنعتی مثل تبریز نیازمند توسعه و رشد فضای سبز است و بر همین اساس فضای سبز تبریز تا پایان امسال به میزان ۳۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقداماتی که ما در سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز انجام می‌دهیم برای مردم خواهد بود و این توسعه جز با مشارکت فعال شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز شهری امکان پذیر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز