خبرگزاری کار ایران

معرفی نفرات برتر دومین جشنواره ملی طنز عبید در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۱۳

همزمان با هفته فرهنگی قزوین نفرات برتر جشنواره ملی طنز عبید تعیین و از آنها تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در بخش نثر و داستان این دوره از جشنواره طنز عبید زاکانی، بابک ثبوتی از زنجان، مصطفی مشایخی از تهران و سعید رهامی به عنوان شایسته تقدیر و جوایز نفرات اول تا سوم به ترتیب به حمید اسکندری از تهران، صفورا بیانی از تهران و مرتضی رویتوند از قزوین اهدا شد.

در بخش شعر نیز ضمن تقدیر از احمد آوازه از همدان و حسین گلچین از گیلان، جایزه نفر اول به حسین مهدویان از قم، مقام دوم به محمد شفیعی و  مقام سوم به طور مشترک به علی فلاح از قزوین و  جواد نوری از همدان رسید.

سرپرست شهرداری قزوین در این مراسم گفت: این جشنواره نخستین بار سال گذشته به صورت استانی برگزار شد و امسال در قالب ملی تداوم یافت و با استقبال قابل توجهی نیز مواجه شد.

محمد درافشانی افزود: با توجه به خاستگاه قزوین در این بخش امیدواریم این شهر به عنوان پایتخت طنز کشور ثبت شود.

وی با بیان اینکه نگاه شهرداری قزوین به عرصه فرهنگ و هنر جدی است، اضافه کرد: تلاش می شود در سال آینده با برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی حداقل شرکت کنندگانی از کشورهای فارسی زبان داشته باشیم.

صابر قدیمی شاعر طنزپرداز کشور نیز در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: عبید زاکانی فقط یک طنزپرداز ایرانی نیست بلکه همچون حافظ یک طنزپرداز جهانی است که آثار وی به ویژه رساله دلگشا تعریف دقیقی از طنز ارایه می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز