خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز:

ظرفیت زبان ترکی در حوزه هنرهای دینی و ارزشی به کار گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۶۵

شعر ترکی از هنگام نخستین بارقه‌های آفرینش خود، توجه خاصی به حوزه‌های فکری و مذهبی داشته ‌است.

ایلنا: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت زبان و ادبیات ترکی در حوزه هنر دینی و ارزشی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام احمد حمیدی در آئین اختتام سومین دوره جایزه ادبی تبریز، با اشاره به پیشینه ارزشی شعر ترکی گفت: شعر ترکی از هنگام نخستین بارقه‌های آفرینش خود، توجه خاصی به حوزه‌های فکری و مذهبی داشته‌است و از این نظر، در حفظ مکتب دینی و نشر ارزش‌ها نقش موثری داشته‌است؛ بنابراین امروز نیز این ظرفیت فرهنگی، بستر مناسبی برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی بین مذاهب و اقوم است، شعر ترکی می‌تواند به عنوان یک فرصت هنری و دینی، منادی وحدت اقوام باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به رویدادهای هنری روزهای اخیر در شهر تبریز گفت: برگزاری رویدادهای فاخری از قبیل اکران آثار سینمایی جشنواره فجر در تبریز، جشنواره موسیقی مقامی آذربایجان و جایزه ادبی تبریز در یک ماه اخیر، یک دوره پرشور نشات گرفته از عنصر فرهنگ و هنر را در ذهن شهروندان تبریزی ثبت کرد.
حجت‌الاسلام حمیدی با بیان این‌که در دنیای امروز، افرادی که به دنبال مدیریت رفتار جوامع هستند، عنصر هنر را به عنوان بهترین ابزار القای تفکرات خود انتخاب می‌کنند، افزود: اگر بخواهیم از مرزهای اعتقادی و باورهای دینی خود پاسداری کنیم، باید از ظرفیت‌های فرهنگی خود به درستی بهره‌ بگیریم.
وی تصریح کرد: در این میان شعر و داستان، به عنوان تاثیرگذار‌ترین حوزه‌های فرهنگی مورد توجه هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به جایگاه ادبیات در مباحثعلوم انسانی یادآور شد: ادبیات، از نظر برخی از بزرگان حوزه علم و ادب، در حیطه مباحثعلمی است؛ اما از نظر رهبر معظم انقلاب، جایگاه بی‌بدیل ادبیات در حدود موضوعات هنری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز