خبرگزاری کار ایران

در جشنواره مد و لباس آبیک مطرح شد؛

کمر تولیدکننده مد و لباس با ایجاد محدودیت می‌شکند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۶۴۹

دبیرکل انجمن مدیران موفق فردا و کمیته تخصصی مد و لباس استان قزوین گفت: اگر تولیدات داخلی در حوزه مد و لباس محدود شود، کمر تولیدکننده می‌شکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس ایرانی-اسلامی «دُرّ آسمانی» شهرستان آبیک امشب با حضور داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، مرتضی کشاورزکلهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و اعضای شورای شهر آبیک در فرهنگسرای باران برگزار شد.

مرتضی کشاورز کلهرمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک در این مراسم گفت: با توجه به جمعیت 100 هزار نفری در شهرستان آبیک و وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هنری در این شهرستان، انتظار داریم در زمینه تخصیص اعتبارات و نیروی انسانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شأن جمعیت شهرستان باشد و توجه ویژه صورت گیرد.

وی افزود: مردم شهرستان آبیک، مردمی بافرهنگ و اهل هنر هستند و با مسئولانی که دارند در ارتقای اهداف شهرستان گام برمی‌دارند.

از تولیدات داخلی حمایت شود

محمدرضا جعفری‌میزوجی دبیر کل انجمن مدیران موفق فردا و کمیته تخصصی مد و لباس استان قزوین هم در این مراسم گفت: هرجا سخن از جشنواره مد و لباس است، به منزله برگزاری آیین و تمدن حجاب ایرانی به و صورت کاملا فرهنگ‌سازی شده باید نمایان ‌شود.

وی افزود: از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه مد و لباس ایرانی باید قوی عمل شود تا کشورهای همسایه جذب مد و لباس ایرانی شوند.

این مسئول ادامه داد: اگر تولیدات داخلی در حوزه مد و لباس محدود شود، کمر تولیدکننده می‌شکند که لازم است با حمایت از تولیدات داخلی به تولیدکنندگان انرژی ببخشیم.

جعفری‌میزوجی اضافه کرد: با حمایت از طراحان مد و لباس و حجاب می‌توان در افزایش رونق تولید گام برداشت.

اشاعه پوشش اسلامی و ایرانی در هر شهر و روستا

فاطمه عطایی‌نژاد مدیرعامل انجمن طراحان مینودری استان قزوین هم هدف از برگزاری جشنواره مد و لباس در شهرستان آبیک را معرفی الگوهای پوشش سبک ایرانی و اسلامی ذکر و بیان کرد: در این جشنواره بیشتر آثار خیاطان حرفه‌ای و صاحبان مشاغل خانگی مرتبط با دوخت و خیاطی به نمایش گذاشته شده بود.

وی افزود: سبک و پوشش زندگی اسلامی و ایرانی و اشاعه این مقوله در شهر و روستا امری لازم و ضروری است.

در پایان این مراسم، سه نفر برتر جشنواره مد و لباس دُرّ آسمانی شهرستان آبیک و فرد شایسته تقدیر، داور، دبیر و معاون اجرایی جشنواره و مدیر خانه طراحان مینودری استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز